دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات نشست ژنو 3 با درایت و تیزهوشی هیات مذاکره کننده ایرانی با سیاست برد -برد همراه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آصفری افزود: در این مذاکرات حق هسته ای ایران از سوی کشورهای 1+5 به رسمیت شناخته شد که این پیروزی بزرگ حقانیت نظام را در فعالیتهای صلح امیز هسته ای با شفافیت به جهانیان ثابت کرد.
وی گفت: پذیرفته شدن حق مسلم ایران در انرژی هسته ای و دستاوردهای گره گشا در حوزه تحریمها نقطه عطفی در مراحل مذاکرات 1+5 است که در سایه تیزهوشی هیات مذاکره کننده و ابتکار عمل مقام معظم رهبری در ارائه سیاست نرمش قهرمانامه و استفاده صحیح تیم مذاکره کننده ایران از فرصتها حاصل شده است.
وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی با حمایت از توافقهای ایجاد شده خود را همراه دولت و ملت می داند و انتظار این است که طرف مقابل در شش ماه آینده با ذوب کردن یخ بی اعتمادی، گام بعدی را در برداشتن تحریم ها عملی کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تحریم ها، ولایتمداری و درک صحیح از سیاست نرمش قهرمانانه جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره حاضر کرده بود.
وی عنوان کرد: غربی ها باید بدانند که حسن نظر و اعتماد ایران تاجایی پابرجاست که مفاد توافقنامه، رعایت شده و عزت، منافع ملی و حقوق ایران به صورت کامل به رسمیت شناخته شود./ز

 

 

برچسب ها: کمسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.