رئیس کل دادگستری استان مازندران تغییر کاربری اراضی را از دغدغه‌های مسوولان برشمرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از تغییر کاربری نقش اساسی دارد و تا جای ممکن باید تلاش کنیم تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام نشود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "حسین طالبی" در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با حضور مسوولان مربوطه برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج، خدمت رسانی بی وقفه و شایسته را از ویژگی‌های این نهاد مقدس عنوان کرد و اظهارداشت: نهاد مقدس بسیج از زمان تشکیل آن در سال‌های دفاع مقدس و چه پس از آن در عرصه‌های فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر حضور پررنگی داشته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال با اشاره به استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های برخوردار از انواع مواهب طبیعی اعم از جنگل، دریا، رودخانه و ...، یکی از دغدغه‌های مسوولان را تغییر کاربری اراضی برشمرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از تغییر کاربری نقش اساسی دارد و تا جای ممکن باید تلاش کنیم تغییر کاربری های غیرمجاز انجام نشود.

وی ساماندهی بنگاه‌های املاک را در راستای کاهش تخلفات احتمالی در حوزه تفکیک غیرمجاز اراضی زراعی و باغات عنوان کرد و افزود: مشاوران بنگاه‌های املاک بر اساس قانون تنها می توانند نقش دلالی داشته باشند و هرگونه نقل و انتقال و معامله باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

شایان ذکر است؛ از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه گزارش مدیرکل ثبت اسناد و املاک در خصوص ساماندهی بنگاه‌ها و مشاوران املاک و گزارش وزارت اطلاعات استان درباره پیگیری برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.