مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

اصلاح و تکمیل رفتار شهروندی در اسناد راهبردی مد نظر قرار گیرد

موضوعاتی مثل رفاه اجتماعی مباحث بسیط و جامعی هستند که به طور حتم دراجرایی کردن و پیاده‌سازی آنها باتوجه به مباحث تئوریک،فاصله‌ها وخلاءهایی وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگار از سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران،حسین زارع‌صفت در سی و دومین جلسه شورای رفاه اجتماعی با بیان این مطلب افزود: البته باید به این مهم هم توجه داشت که با توجه به جذابیت ونوپایی این موضوعات ،متاسفانه هنوز تقسیمات جامع وکاملی دراین باره وجود ندارد ؛به عبارتی فاقد مرزبندی های اجرایی و عملیاتی دراین باره هستیم.
 
وی ادامه داد: هدف از برگزاری جلسات شورای رفاه، به بحث گذاشتن مشکلات و خلاءهای سند راهبردی رفاه اجتماعی است.
 
زارع صفت همچنین در بخش دیگری از سخنانش درخصوص موارد مهمی که باید در سند راهبردی رفاه اجتماعی لحاظ شود،تصریح کرد: به نظر می رسد که اصلاح و تکمیل رفتار شهروندی باید در این سند مد نظر قرار گیرد زیرا در واقع مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند در اداره پایتخت موفق عمل کند بنابراین نیاز است که شهروندان مسئولیت پذیر،متهعد و مشارکت جو در این راه،یاریگر
مدیران شهری باشند.
 
مدیرعامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران یادآورشد: سنجش عدالت در سلامت،نتایج و اقدامات آن نیز باید در سند راهبردی رفاه تعریف شود.
 
*تشریح برنامه‌های معاونت توسعه رفاه اجتماعی
 
ﻣﻌﺎون ﺗﻮﺳﻌﻪ رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اﻣﻮر ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﺎزﻣﺎن رﻓﺎه هم در این جلسه با اشاره به طرح های اجرایی سازمان در حوزه رفاه شهروندان ، اعطای وام‌های ازدواج به زوج‌های تهرانی،برگزاری مراسم ازدواج ارزان قیمت در تالارهای یاس،اعطای جهیزیه ارزان قیمت به زوج های نیازمند،ارایه خدمات مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌ها و....را بخشی از برنامه‌های معاونت
متبوعش برای توسعه رفاه شهروندان پایتخت خواند.
 
حمیدرضا بتو افزود: البته در کنار موارد مطرح شده باید به برگزاری تورهای گردشگری برای شهروندان،حمایت از اقشار خاص بویژه کودکان ،معلولان،سالمندان و حمایت از موسسه های مردم نهاد و یا خیریه حامی این جامعه هدف هم اشاره کرد.
 
وی یادآور شد: البته باید با کمک سند راهبردی به دنبال نیازسنجی‌های دیگر بود. باید دید که آیا اقشار مختلف جامعه بویژه جامعه هدف از این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند؟ و اینکه آیا طرح‌های اجراشده نیاز شهروندان را بر طرف می کند؟

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اصلاح ، تکمیل ، رفتار ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار