به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، به علت افزایش ناگهانی قیمت کود در دو سال گذشته کشاورزان استقبال کمتری از خرید کود می کنند، لذا مشکل جدی از حیث کمبود کود مورد نیاز کشاورزان در استان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

اسماعیل پرویزی فر گفت: مشکل خاصی از نظر تامین کود ازته مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته حدود 80 هزار تن کود ازته در اراضی استان مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: امسال حدود 120 هزار تن کود ازته در استان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر تامین کود ازته مشکلی وجود ندارد، به استقبال کم کشاورزان برای خرید این کود اشاره کرد و گفت: به علت افزایش قیمت، درخواست کشاورزان برای خرید این کود کم بوده است

پرویزی فر گفت: هیچ مشکلی از نظر تامین کود ازته در استان وجود ندارد و در صورت تقاضای کشاورزان به تمامی اراضی گندم و جو آبی و دیم کود اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به کم بودن کود فسفاته در استان، افزود: سال گذشته حدود 40 هزار تن کود فسفاته به استان اختصاص یافت، در حالیکه نیاز استان به این کود حدود 60 هزار تن برآورد می شد.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال تنها هفت هزار تن کود فسفاته به استان وارد شده است.

پرویزی فر افزود: به علت افزایش ناگهانی قیمت کود در دو سال گذشته کشاورزان استقبال کمتری از خرید کود می کنند و از این حیث نمی توان گفت که مشکل جدی از حیث کمبود کود مورد نیاز کشاورزان در استان وجود دارد./

برچسب ها: کود ، کشاورز ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.