معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: قوانین و مقررات دست و پاگیر موجب کاهش انگیزه در سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، محمدی در سومین همایش معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی سراسر کشور که در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سال گذشته را منفی 88/21 درصد عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری نشان دهنده این است که در سال‌جاری نیز به سختی می‌توان رشد منفی را جبران و به سمت رشد 8 درصد گام برداریم.

وی بر لزوم شناسایی قوانین دست و پاگیر و اصلاح این مقررات در بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: قوانین و مقررات دست و پا گیر موجب کاهش انگیزه در سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌شود.

محمدی همچنین با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مناسب، تبادلات مالی، شرایط سیاسی و اقتصادی از عوامل مهم سرمایه‌گذاری در کشور به شمار می‌رود، دولت تدبیر و امید را برای جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و آماده کردن زیرساخت‌های مناسب به سمت تولید و ایجاد اشتغال حرکت می‌دهد.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: با هدایت صحیح نقدینگی و پول ملی به سمت تولید و هدایت صحیح موجب کاهش نرخ تورم و بیکاری در جامعه خواهیم شد.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه شناسایی و رفع موانع مقرراتی و فرآیندی با مدیریت خود استان‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد، تصریح کرد: معاونان اقتصادی ادارات کل اقتصاد و دارایی اگر یک مورد از قوانین دست و پا گیر را شناسایی و با ادله کافی ارائه کنند یکی از موفق‌ترین و عاجل‌ترین اقدامات را در استان خود انجام داده‌اند.

محمدی از استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور یاد کرد و ادامه داد: استان مرکزی باید از استان‌های پیشرو در رشد و تعالی صنعت کشور باشد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سومین همایش معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی سراسر کشور به میزبانی استان مرکزی با محوریت بهبود فضای کسب و کار برگزار شده است.

حسن میرزاخانی با اشاره به اینکه قانون کسب و کار اعلام شده و شرح وظایف زیادی در این قانون برای وزارتخانه در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد در این گردهمایی تصمیمات خوبی در این راستا اخذ شود.

وی بیان کرد: در این همایش که استان مرکزی پس از مازندران و تهران سومین میزبان می‌باشد تبادل اطلاعات و تجربیات، بررسی و ارائه راهکارها برای رفع موانع و مشکلات پیش روی ادارات کل اقتصادی و دارایی استان‌ها نیز صورت می‌گیرد.

سومین همایش معاونان سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌های کشور که امروز با حضور معاون وزیر اقتصادی ودارایی برگزار شد فردا نیز ادامه دارد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.