تفاهم نامه همکاری آموزشی جذب گردشگر بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و شورای شهر نوش آباد به عنوان نمونه کشوری با صدور مجوز آموزش 4 رشته در این شهر عملیاتی شد.

مهران فرزین دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر نوش آباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، گفت: با صدور این مجوز 4 رشته عکاسی دیجیتال، راهنمای عمومی گردشگری، سفال گری و مدیر دفاتر خدمات گردشگری در مرکز فنی حرفه ای شهری نوش آباد برای علاقه مندان به این رشته ها آموزش داده می شود.

وی با اشاره پیشینه تاریخی و باستانی 7 هزار ساله نوش آباد بویژه میراث معنوی مذهبی این شهر افزود: توسعه زیرساختهای گردشگری و فراهم کردن زمینه های لازم برای رفاه حال و رضایت گردشگران داخلی و خارجی که برای بازدید از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و مذهبی آن بویژه شهر زیرزمینی "اویی" و مشاهده آیین های عاشورایی روزهای هشتم تا دوازدهم محرم در این شهر سفر می کنند ضروری و مورد نیاز بود.

دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور آموزش را گزینه لازم در ایجاد زیرساختهای لازم برای جذب گردشگر دانست و گفت: از آنجا که متولی امر آموزش و کسب مهارت عملی این 4 چهار رشته سازمان آموزش فنی حرفه ای به عنوان مرکز واجد شرایط دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی است تاییدیه یا گواهینامه در پایان دوره به شرکت کنندگان اعطا می شود.

فرزین افزود:اعطای پروانه مهارت برای شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی یکی دیگر از محاسن این تفاهم نامه است که آنها می توانند با کسب این پروانه بودجه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی را نیز دریافت کنند.

به گفته وی، عملیاتی شدن این تفاهم نامه همکاری با مساعدت و حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و پیگیریهای اعضای شورای شهر و انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش آباد محقق شد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.