کارشناس مسایل نفتی در کویت، پیش بینی کرد بهای نفت پس از امضای توافق‌نامه ژنو در شش هفته آینده به کم‌تر از بشکه‌ای 90 دلار کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، کارشناس مسایل نفتی در کویت درباره تاثیر توافق‌نامه هسته‌ای ژنو بر بهای نفت گفت: بدون شک بهای نفت به کم‌تر از بشکه‌ای 100 دلار خواهد رسید و اگر زمستان سردی پیش رو نداشته باشیم، در شش هفته آینده حتی احتمال کاهش بهای نفت به بشکه‌ای کم‌تر از 90 دلار هم وجود دارد.

"کامل الحرمی"، پیش بینی کرد بهای نفت پس از امضای توافق‌نامه ژنو در شش هفته آینده به کم‌تر از بشکه‌ای 90 دلار کاهش پیدا کند.
 
الحرمی افزود: همه کشورهای تولید کننده نفت از جمله عراق، ایران و کشورهای آفریقایی برای افزایش تولید خود تلاش می‌کنند. کشورهای آفریقایی به علت تولید نفت "شیستی" در آمریکا، بازار این کشور را از دست داده‌اند.

اگر اعضای اوپک به سقف تعیین شده تولید پایبند نباشند، احتمال کاهش بهای نفت حتی به حدود بشکه‌ای 80 دلار هم وجود دارد.

عربستان سعودی می‌تواند بخشی از تولید خود را کاهش دهد تا مانع از کاهش شدید بهای نفت شود. کشورهای تولیدکننده نفت برای به دست آوردن بازار فروش در آسیا با یکدیگر رقابت می‌کنند و به همین علت بهای نفت خود را پایین می‌آورند.

با توجه به امضای توافق‌نامه ژنو، احتمال از سرگیری سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ نفتی در میدان‌های نفت و گاز ایران وجود دارد؛ بنابراین باید منتظر کشمکش شدید در داخل اوپک باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: توافقنامه ، ژنو ، بها ، نفت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار