شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین ضمن استقبال از توافق ژنو، از شورای همکاری خلیج فارس خواست تا به دنبال ایجاد روابط حسنه با ایران باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره:"شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر امور خارجه بحرین ضمن استقبال از توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 5+1 تاکید کرد:بحرین هیچ گونه نگرانی در خصوص این توافق ندارد، بویژه اینکه این نشست مساله ای که مربوط به کشورهای منطقه باشد را در بر نگرفت.

وی در نشست خبری مشترک خود با "احمد داود اوغلو" همتای ترکیه ای خود گفت:هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و این مساله آغازی است برای ثبات و آرامش در منطقه و در ادامه ابراز امیدواری کرد که روزی منطقه از شبح سلاح های هسته ای دور شده و از شورای همکاری خلیخ فارس درخواست کرد تا به دنبال ایجاد روابط حسنه با ایران باشد.

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه ابراز امیدواری کرد این توافق منجر به محقق شدن ثبات و خاموش کردن شعله بحران در منطقه در هر شکل آن کمک کند.

همچنین در این نشست خبری مشترک احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت:ترکیه از هر فرآیندی که در خدمت ملت های منطقه بوده و موجب محقق شدن ثبات شود، حمایت می کند و افزود:ترکیه از نتایج مثبت گفتگوها که در ژنو پیرامون برنامه هسته ای ایران حاصل شد استقبال می کند و در ادامه به ایران و گروه 5+1 به خاطر تلاش های سازنده دو طرف در دستیابی به توافق تبریک گفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بحرین ، ایران ، شورا ، همکاری ، خلیج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار