بامداد روز یکشنبه، پس از چهار روز مذاکره سخت، فشرده و نفس گیر ، ایران و 6 قدرت جهانی بر سر مسأله هسته ای به توافق رسیدند تا شاهد رفع برخی تحریم ها و البته توقف روند تکامل ساختمان تحریم ها باشیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نظر به اهمیت این موضوع، با «لورا مادریگالی» (Laura Madrigali) ، رهبر حزب فورزا پوپولاره ایتالیا گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید پاسخ‌های وی را مشاهده کنید.
 
باشگاه خبرنگاران: نظر شما در مورد توافق هسته‌ای بین ایران و P5 +1 چیست؟
 این یک معامله تاریخی بود. امیدوارم با برداشته شدن تحریم‌ها و اعتمادسازی متقابل ایران، توافق ژنو اطمینان جامعه جهانی را نسبت به ایران، جلب کند.
 
باشگاه خبرنگاران: آیا شما با به رسمیت شناختن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم موافق هستید؟ 
در پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) آمده است که هیچ چیزی نمی‌‌تواند حق مسلم یک کشور را برای دستیابی یک به فن آوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز، از جمله غنی سازی تضییع کند . بنابراین این یک حق  برای ایران و تمام کشورهایی است از تکنولوژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز ، استفاده می‌کنند.
 
باشگاه خبرنگاران: این توافق چه کمکی به جامعه بین‌المللی خواهد کرد؟ 
من مطمئن هستم که رئیس جمهور روحانی بر سر اهدافی صلح آمیز باقی می‌ماند . آقای روحانی گفته که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیست . به نظر من، اسرائیل این مسأله را می‌داند اما چون ایران را تهدیدی  جدی برای خود می داند، دوست ندارد این واقعیت را بپذیرد.
 
باشگاه خبرنگاران: ایران سلاح هسته‌ای ندارد اما چرا اسرائیل با وجود داشتن سلاح هسته‎ای، مواخذه نمی‎‌شود؟ 
این یک احترام نانوشته به اسرائیل است و من فکر می‌کنم که توضیح دادن در مورد این مسأله، بسیار پیچیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار