مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه، گفت: توافق هسته ای صورت گرفته در ژنو حاصل حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب، مقاومت ملت و تدبیر دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی با اشاره به رسمیت شناختن برنامه غنی سازی از سوی کشورهای1 +5 افزود: در توافقات هسته ای ژنو حقانیت ملت ایران در عرصه بین المللی به نمایش گذاشته شد.

وی با تاکید براینکه تیم مذاکره کننده توانست با اقتدار و عزت در حضور قدرت های بزرگ جهانی حق ملت را ایفا کند، تصریح کرد: امروز شاهدیم که حقوق ملت ایران با حمایت بی دریغ رهبر فرزانه انقلاب و مقاومت ملت و تدبیر دولت در منظر جهانیان قرار گرفته است.

مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه، برنامه غنی سازی هسته ای و دستیابی ایران به انرژی هسته ای را در مرحله اول نتیجه خود اتکایی ملت ایران دانست و افزود: دانش هسته ای با صبر و اتکا ملت ایران به دانشمندان خود در کشور بومی و به ثمر نشست.

حجت الاسلام بنایی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده در ژنو علیرغم فشارها و کارشکنی هایی که رژیم صهیونیستی در این میان ایجاد کرد توانست با اقتدار در حضور قدرت های بزرگ جهانی حقوق ملت خودرا استیفا کنند.

وی با اشاره به حمایت های رهبری، پشتیبانی ملت و ذکاوت تیم مذاکره کننده در کسب توافقات هسته ای، تصریح کرد: این سه مهم بعنوان یک نقشه راهبردی جامع و موثردر کنار هم توانست این موفقیت عظیم را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

مشاور پارلمانی رییس قوه قضاییه این توافق را حاصل مقاومت و پایداری ملت ایران طی ده سال گذشته دانست و گفت: ملت ایران با صبر و بردباری تحریم های ظالمانه را تحمل کردند و امروز توانستند با پافشاری بر حقوق هسته ای خود جهانیان را به تعظیم وادارند.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی با اشاره به نقش مهم و تیم مذاکره کننده بویژه شخص وزیر امور خارجه، تصریح کرد: مذاکرات بسیار سخت و نفس گیر بود که با حضور آقای ظریف، دعا ملت و توجه الهی با هنرمندی تمام انجام شد تا امروز ملت ایران شاهد به ثمر نشستن تحمل سختی ها و مشقت باشند.

وی در پایان تصریح کرد: کلید ورود به دروازه های ارتباط سازنده با ایران اعتراف به حقوق هسته ای ایران، داشتن زبان تکریم و کرامت است و باید بدانند که زبان تهدیداثر گذار نیست ./

برچسب ها: قم ، توافق ، هسته ، حمایت ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.