رودهن/

امکان ابتلا به دیابت در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان بیشتر است

عضو هیئت علمی جامعه ایمن کشور گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور امکان ابتلا به دیابت در ایران نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه جهان بیشتر است.

محسن خسروی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: زیرا استرس، مشغله و افکار ایرانی ها بیش از سایر ملل است و این استرس اسباب افزایش قند خون را فراهم می سازد.

وی گاز مونوکسید کربن و دیابت بعنوان را دو نمونه بارز "مرگ خاموش" و از عوامل اصلی تهدید کننده سلامت جامعه نام برد و گفت: جان و روان در جریان سلامت بدن آثار متقابلی بر یکدیگر دارند؛ در زندگی شهری نیز این معادله جاری است.

خسروی افزود: هرگز نباید دیابت را یک بیماری صرف درونی بدن تلقی کرد، چراکه به طور قطع بخش بزرگی از دیابت به نحوه زندگی انسان باز می گردد؛ امروز نزدیک به چهار میلیون انسان از ابتلای خود به بیماری دیابت بی خبرند.

عضو هیئت علمی جامعه ایمن کشور افزود: در حال حاضر ایران در میان کشورهای خاورمیانه در امور بهداشتی یک سر و گردن از همه این کشورها بالاتر است و مسئولان نظام زحمات بسیاری در این زمینه متقبل می شوند.

وی ادامه داد: طرح، ایده و سرآغاز جامعه ایمن، مرگ یک نوجوان سوئدی بر اثر استفاده از مواد محترقه بود.

خسروی افزود: پس از این اتفاق ناگوار، خانواده و اطرافیان این نوجوان در راستای جلوگیری از تکرار حوادثی از این دست و به حداقل رساندن آن طرح جامعه ایمن را آغاز کردند.

عضو هیئت علمی جامعه ایمن کشور اضافه کرد: این سیر آهسته آهسته شکل و قالبی بین المللی به خود گرفت و راهی دیگر نقاط جهان شد تا اینکه امروز نزدیک به هفت سال از ورود طرح جامعه ایمن به ایران می گذرد، خوشبختانه کشورمان با عملکردی مناسب بعد از چین رتبه دوم جهانی اجرای طرح جامعه ایمن را به خود اختصاص داده و ایالات متحده در رتبه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضاهای متعدد از شهرهای مختلف کشور برای عضویت در این انجمن مردم نهاد، انتظار می رود تا این روند مسیر رو به توسعه خود را همچنان ادامه دهد./


برچسب ها: ابتلا ، دیابت ، جامعه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.