حجت الاسلام ذوالنوری گفت: در توافقنامه بین ایران و ۵+۱ اهداف جمهوری اسلامی بیشتر از غربی‌ها محقق شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، چاپ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در تحلیل توافق صورت گرفته بین تیم مذاکره کننده ایرانی با 5+1 اظهار کرد: در دوران اصلاحات و قبل از رسیدن به توانمندی ها و دستاوردهای کنونی، غربی ها در اجلاس پاریس منظورشان را از اعتماد سازی امحا، ذوب کردن و انهدام تمام وسایل فراوری و بازفراوری اورانیوم در ایران بیان کردند.

احقاق حقوق ملت ایران هدف اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات بود

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه غربی ها هم در طول این سال ها به دنبال همین هدف بودند، افزود: در اجلاس اخیر خواهان این بودند که نه تنها ایران فعالیت های هسته ای خود ا متوقف کند بلکه باید اورانیوم غنی شده را هم باید خارج از ایران نگهداری کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی دنبال ادامه غنی سازی و حفظ حقوق خود در بعد هسته ای بوده و هست.

غنی‌سازی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی بود

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به توافق صورت گرفته تصریح کرد: در این برهه خط قرمز ما غنی سازی و حفظ اورانیوم غنی شده در داخل کشور است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با ابراز خرسندی از پذیرش شروط ایران در توافقنامه گفت: اینکه غربی ها مجبور شدند حق ایران را به رسمیت بشناسند گام موفقیت امیزی به شمار می آید .

وی در تشریح بده بستان صورت گرفته در ذیل توافقنامه خاطرنشان کرد: تعلیق راکتور آب سنگین اراک تعلیق غنی سازی در فردو به مدت 6 ماه امتیازاتی بود که ما به آن ها دادیم که در مقابل رفع بعضی از تحریم ها نیز عاید ایران شد.

در توافق صورت گرفته اهداف ما بیشتر از غربی ها محقق شد

حجت الاسلام ذوالنوری عنوان کرد: با وجودی که تمام اهداف ما محقق نشد اما نمی توان هم گفت دشمن به اهدافش رسید آن چه که دشمن در مذاکرات از اهدافش فاصله دارد بسیار بیشتر است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: مهمترین نکته اینکه حق غنی سازی ما تثبیت شده است و در این راستا رفع تحریم ها تدریجی اتفاق می افتد.

وی با تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولین نسبت به هشدار رهبر معظم انقلاب در اجرایی کردن توافقات، دقت لازم داشته باشند.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: پس از 6 ماه تعلیق فردو و راکتور اراک باید گام های اعتمادساز که همان رفع تحریم ها ست را از سوی آنان ببینیم.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید براینکه رفع تحریم هایی که تعهد کردند باید انجام بگیرد، تصریح کرد: رفع تحریم ها در حقیقت دست کشیدن از ظلم است نه لطف به مرد ما، چرا که تا به الان جمهوری اسلامی را به ناحق تحریم کردند و ما مستحق تحریم ها نبودیم.

وی گفت: بعد از 6 ماه تعلیق مردم ما باید در رفتار آن ها حسن نیت را ببینند و آن هم رفع همه تحریم هاست./

برچسب ها: قم ، توافق ، اهداف ، بیشتر ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.