معاون حمل و نقل شهرداری منطقه 9 با اشاره به اینکه ضرورت آموزش فرهنگ ترافیک در کودکان به دلیل ارتقاء فرهنگ ترافیک در بزرگسالی است گفت: طی دو ماه گذشته 20 تئاتر آموزشی در سطح مدارس منطقه برگزار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  فرزاد فرهادیان بابادی با اعلام این خبر گفت: شناخت رفتار کودک در ترافیک از اهمیت بسزایی برخوردار است که با برنامه ریزی در بدو امر باید این رفتارها شناخته شود تا بتوان آموزش های لازم را برای اصلاح،بهبود و نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی تدارک دید.
 
وی افزود: هدف از این آموزش افزایش و ارتقاء ایمنی کودکان در ترافیک،تشویق آنها به واکنش های مناسب ترافیکی،آشنایی با تابلوها و... در نظر گرفته شده است.
 
فرهادیان بابادی تصریح کرد : با توجه به ذهن جستجوگر کودکان،عدم آشنایی با خطرات و اینکه نمی توانند هنگام عبور ازخیابان ،همزمان به چند چیز فکر کنند و همچنین توانایی تشخیص جهت صداهای متعدد ،تمرکز در مواقع اضطرار ،تشخیص سرعت و فاصله وسایل نقلیه ، قدرت تصمیم گیری،حس آسیب پذیری و... را ندارند طی این آموزش ها سعی شده تا دانش آموزان با قوانین عبور و مرور ،مکان های ایمن تردد از عرض معابر،تابلوها و.. آشنا شوند.
 
معاون شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده بالاترین آمار تصادفات فوتی مربوط به گروه سنی 4 تا 9 می باشد که جزء آسیب پذیرترین افراد جامعه معرفی شده اند و به منظور توجه ویزه به این قشر و کاهش خطرات احتمالی نسبت به اجرای این طرح تا پایان سال در کلیه مدارس منطقه اقدام خواهد شد.
 
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح های آموزشی از این نوع به مهم ترین هدف و رسالت شهرداری که همانا رسیدن به شهری انسان محور است دست یابیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار