مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي رامهرمز وضعيت «قلعه اميرمجاهد» را وخيم توصيف كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ منصور معتمدي اظهار كرد: حدود سه سال پيش كارهايي مثل آواربرداري، سبك‌سازي، مقاوم‌سازي، فندانسيون‌ريزی و مرمت در قلعه اميرمجاهد انجام شد اما اكنون نزديك به 2 سال است كه هيچ گونه اعتباري به اين بنای تاريخی داده نشده است.

 

وي، با اشاره به اين كه قلعه اميرمجاهد در رامهرمز ثبت ملي شده است، گفت: ما قبلاً درباره مرمت اين بنا با ميراث فرهنگي استان رايزني كرديم. اداره ميراث معتقد است كه بايد بر مالك بنا مرمت مشاركتي صورت گيرد. در حالي كه مالك اظهار كرده توان مالي براي مرمت اين بنا را ندارد.

 

معتمدي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه حدود 2 سال است روي اين بنا به خاطر نبود اعتبار كاري نشده به مرور زمان و در بارندگي‌هاي اخير آسيب‌هاي جدي به آن وارد شده به طوری كه نيمی از اين بنای تاريخی تخريب شده است.

 

به گفته اين دوستدار ميراث فرهنگی: مردم رامهرمز نگران وضعيت قلعه اميرمجاهد هستند و خواهان مرمت اين بنا هستند و مي‌گويند مگر ما چند بناي بي‌نظير همچون قلعه اميرمجاهد در استان خوزستان داريم؟

 

وي ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات جدي اين بنا ساختمان‌هاي چندين طبقه‌اي است كه در اطراف آن در حال ساخت است چون باعث شده كه حريم منظري اين بنا در معرض خطر قرار گيرد.

 

معتمدی، با بيان اين كه اين بناي ثبت ملي شده بايد تعيين حريم شود، گفت: هر بناي تاريخی كه ثبت ملي مي‌شود و هر ساخت‌وسازي كه در اطراف آن بنا بخواهد صورت بگيرد با استعلام از سوي سازمان ميراث فرهنگي انجام می‌شود اما متأسفانه در اطراف قلعه اميرمجاهد ساخت‌وساز صورت مي‌گيرد و هيچ كس به آن توجه نمي‌كند./

 


برچسب ها: حال ، امیر مجاهد ، وخیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.