با بومي سازي و توليد 225 تن ورق استحکام بالاي مورد نياز خودروسازان در فولاد مبارکه اصفهان گام موفقيت آميز ديگري در راستاي تامين ورقهاي موردنياز صنعت خودروسازي کشور و جلوگيري از خروج ارز برداشته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کارشناس طراحي محصول واحد متالورژي و روشهاي توليد فولاد مبارکه با اعلام اين خبر گفت: از آنجايي که خودروسازان مطابق با استانداردهاي جهاني براي ساخت قطعات تقويتي خودرو از فولاد ميكروآلياژي استحكام بالا HE390D استفاده مي‌نمايند و اين نوع ورق از خارج از کشور وارد مي‌شد، اکنون با دست‌يابي به دانش فني توليد اين نوع ورقها از اين پس فولاد مبارکه اصفهان قادر خواهد بود تا ورق مذکور را در اختيار شرکتهاي خودرو سازي ايران خودرو و سايپا قرار دهد.

شاهرخ پورمستدام در توضيح بيشتر جزئيات مربوط به اين خبر افزود: پيرو درخواست شركت خودروسازي سايپا و در راستاي بومي سازي فولادهاي ويژه، طراحي فولاد مذكور در واحد متالورژي و روشهاي توليد صورت گرفت و با هماهنگي گروه فني و خط نوردگرم 9 كلاف به وزن 125 تن با درجه HE390D براساس استاندارد پژو ـ سيتروئن با ضخامت 3.2 و عرض 1000 ميليمتر توليد و جهت شركت خودروسازي سايپا ارسال و در شركت هاي سايپا آذين و فن آوران مراحل ساخت اهرم نگهدارنده ريل صندلي خودرو را با موفقيت پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به ديگر کاربرد اينگونه ورقها افزود: همچنين فولاد مذكور در رابطه با طرح داخلي سازي ورق ايران خودرو به وزن 100 تن و ضخامت 3 و عرض 1170 ميليمتر در ساخت قطعه مهره كشويي پژو 206 و قطعه صفحه لرزه گير بالاي دسته موتور 206 مصرف گرديد.

کارشناس طراحي محصول واحد متالورژي و روشهاي توليد فولاد مبارکه در خاتمه تصريح کرد:‌ نياز آتي شركت هاي مذكور به فولاد HE390D در ضخامت 2.5 میلیمتر در حال بررسي و توليد آزمايشي است./

برچسب ها: اصفهان ، شرکت ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.