یک عضو انجمن صنایع همگن نساجی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: گشایش اعتبارات اسنادی در بانک ها همچنان با مبلغ 100 تا 130درصد انجام می شود و بخشنامه جدید دولت مبنی بر گشایش ال سی های 30درصدی به اجرا درنیامده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عبدالحسین اخوان مقدم با بیان اینکه بعضی بخشنامه ها در دولت قبل به صورت غیرکارشناسی شده صادر می شد، گفت: صنایع برای فراهم کردن ال سی هایی با مبالغ بالا مجبور می شدند به بازار آزاد رو بیاورند و با نرخ سود بالا این مبلغ را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه یک سال زمان می برد تا هزینه های انجام شده به صورت سود به صنایع برگردد، افزود: این در حالی است که در زمان درخواست گشایش اعتبار اسنادی باید 130درصد مبلغ کل آن اعتبار را به بانک پرداخت کنند.

وی با اشاره به تاثیرات تحریم ها افزود: البته گاهی تاثیرات خودتحریمی ها از تحریم های خارجی بیشتر است.

این عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خط قرمز بخش صنعت برای دلار را 2500 تومان عنوان کرد و افزود: همچنین این نرخ نباید از 4هزار تومان بالاتر برود.

اخوان مقدم با ابراز امیدورای از برنامه های دولت جدید، گفت: ارتباط دولت جدید با بخش خصوصی، خانه های صنعت، معدن و تجارت و اتاق های بازرگانی بسیار خوب است./ز

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.