رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: برای نجات واحدهای تولیدی از رکود و مشکلات متعدد باید رابطه بین بانک‌ها و بخش خصوصی احیا شود.

حسین پیرموذنامروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این درست نیست که برای توسعه و عمران استان اردبیل فقط به دنبال جذب سرمایه‌گذاران جدید باشیم بلکه باید از سرمایه‌گذاران قبلی نیز حمایت کنیم و سعی کنیم رابطه بخش خصوصی با بانک‌ها احیا شود و اتاق بازرگانی خود را موظف می‌داند که با دولت جدید مشارکت کند و انتخاب شایسته خدابخش به عنوان استاندار اردبیل نیز گامی بزرگ در این راستا است.

وی گفت: استاندار اردبیل فردی از جنس بخش خصوصی است که هم تجربه مدیریت بخش خصوصی را دارد و هم دارای سابقه 20 ساله عمرانی و اقتصادی است و انتخاب وی به این سمت نوید‌بخش روزهای خوب برای استان اردبیل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: ما بخش خصوصی را در کنار دولت می‌دانیم و یکی از مهمترین برنامه‌هایمان بیرون آوردن بخش خصوصی از چالش‌های موجود در بخش تولید است.

پیرموذن گفت: اکثر واحدهای تولیدی دچار مشکل معوقات بانکی و نقدینگی هستند که خوشبختانه مصوبات دولت جدید می‌تواند برای شکستن قفل‌های بخش خصوصی موثر و راهگشا باشد.

وی عنوان کرد: ابتدا باید رابطه بین بخش خصوصی و سیستم بانکی احیا شود و به جای جذب سرمایه‌گذار جدید از سرمایه‌گذاران قدیمی حمایت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: تا زمانی که واحدهای تولیدی با 20 تا 25 درصد در استان اردبیل کار می‌کنند نباید به دنبال واحدهای تولیدی جدید باشیم چرا که احیای این واحدها بهترین شیوه کمک‌رسانی به این واحدهاست.

پیرموذن افزود: اعتقاد ما بر این است که بهره‌وری واحدهای تولیدی که در حد پایین قرار دارد به 80 یا 90 درصد برسد و با توجه به وضعیت بخش خصوصی فعلی نباید به فکر احداث واحدهای تولیدی جدید بود.

وی در ادامه اذعان داشت: در کنار احیای واحدهای تولیدی قدیمی می‌توانیم واحدهای تولیدی جدید را نیز راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، احیای ، رابطه ، بخش ، خصوصی ، و ، سیستم ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.