مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) از پرداخت مبلغ 3 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای 19هزار و 613نفر از سوی این صندوق طی 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید مهدی حسین نژاد امروز در جمع خبرنگاران گفت: در 6 ماهه اول سال 92 مبلغ 3 هزار و 300 میلیارد ریال وام به 29 هزار و 71 نفر پرداخت شده است که 19 هزار و 613 نفر در بخش خود اشتغا‌لی و کار آفرینی بوده اند‌ و 9 هزار و 458 نفر هم در بخش مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان وام دریافت کرده ‌اند.

وی در ادامه به اجرای طرح حمایت از صنوف اشاره و افزود: به منظور حمایت از صنوف طرحی به صورت محدود و آزمایشی به مرحله اجرا گذاشته شد و که با استقبال مواجه شد وبیش از 5 هزار نفر در این خصوص اقدام به افتتاح حساب کردند که این امر 300میلیارد ریال منابع در اختیار ما قرار داد و 130 میلیارد ریال هم پرداختی داشتیم که با توجه به شروع کار این طرح در آینده شاهد شکوفایی آن خواهیم بود.

وی در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز تصریح کرد: قرار بود برای سال 92 مبلغ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شود که طی 6 ماهه اول مبلغی بالغ بر 70 میلیارد تومان به 19 هزار و 988 نفر پرداخت شد.

حسین نژاد افزود: جزء برنامه های امسال صندوق مهر ارائه کارت خرید کالای ایرانی نیز بود که در این راستا پرونده نزدیک به 19 هزار و 225 نفر با مبلغ 7 میلیارد تومان مورد بررسی و پذیرش شد و کارت خرید کالا به آنها ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه21 هزار فقره سایر وام ها نیز طی این مدت پرداخت شده اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا(ع) دارای 67 شعبه نقدی و ریالی و 330 شعبه الکترونیکی در سطح کشور است که حدود 900هزار نفر در این شعب اقدام به افتتاح حساب قرض ا‌لحسنه کرده اند‌ ‌که از این تعداد برخی مشتریان خود صندوق و بخشی دیگر نیز افراد عادی و خیر‌ان هستند.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) در ادامه به برنامه های اصلی صندوق مهر برای باقی مانده سال اشاره کرد و افزود: برنامه اول ما حمایت از مشاغل خانگی است به طوری که با گذشته متفاوت و به صورت پرداخت وام به پشتیبا‌نها خواهد بود که در فاز اول این طرح هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و پیش بینی شده در این طرح 20 هزار نفر تحت پوشش قرارگیرند.

در این زمینه کار‌شناسایی و ثبت نام از پشتیبان ها از هفته آینده آغاز خواهد شد که درصورت موفقیت صندوق توانایی سرمایه گذاری 100هزار میلیارد تومانی دیگر را نیز در این طرح خواهد داشت.

حسین نژاد افزود: به منظور پایداری اشتغال نیز یکسری الزامات  با همکاری موسسه کار، معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا (ع) در زمینه آموزش افراد پشتیبان و دست اندر کاران طرح و کارکنان طی دوره ای کوتاه در نظر گرفته شده است همچنین در زمینه بیمه این افراد نیز برنامه ریزی شده و با شهرد‌اریها هم به منظور ارائه فضای کسب و کار صحبت شده است.

وی در ادامه در خصوص بر نامه خود اشتغا‌لی این صندوق نیز گفت: در گذشته تسهیلات خود اشتغالی‌ به صورت تقاضا محور بود که این بار تصمیم گرفتیم معکوس عمل کرده و با تشکیل کار‌گروه ویژه نسبت به شناسایی ظرفیت های موجود در کشور تسهیلات را ارائه کرده به طوری که و‌امها تبدیل به سرمایه گذاری برای اشتغال زایی پایدار شود.

هم اکنون سقف وام خود اشتغا‌لی 20میلیون تومان و با بازپرداخت 4 درصد است .

حسین نژاد افزود: حمایت از شرکتهای تعاونی با 10 نفر کار‌کن از یکی از فعالیتهای اصلی ما در سال جاری است که می خواهیم ضمن آن از حداقل 500 تعاونی به ویژه در مناطق محروم و روستایی تا سقف 100میلیون تومان حمایت کنیم.

حمایت از طرح های کار آفرینی و دانش بنیان نیز چهارمین محور اصلی فعالیتهای ما در سال جاری است.

وی با تاکید بر اینکه برای اشتغال پایدار نیازمند تغییر رویکرد هستیم افزود: با تغییر رویکرد قادر خواهیم بود با توجه به کمبود منابع گامهای اساسی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی افراد بی کار که در صف اشتغال هستند بردارید.

حسین نژاد در ادامه به محورهای فرعی فعالیتهای صندوق مهر امام رضا (ع) نیز اشاره و اظهار داشت: یکی از محورهای فرعی فعالیتهای ما در صندوق مهر ایجاد باشگاه کارآفرینی است که بستر آن مهیا و قبل از دهه فجر امسال راه اندازی می شود و هدف آن نیز اطلاع رسانی به افراد و کار‌جویان و ارائه مشاوره ای شغلی است و افراد با عضویت در آن می توانند از مزایای آن بهره مند‌ شوند.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: ایجاد بازارچه های امید نیز به عنوان مرجع خرید کالاها با قیمتی مناسب از فعالیتهای فرعی صندوق مهر امام رضا (ع) است که به منظور تسهیل در فروش تولیدات افراد وام گیرنده راه اندازی شده است که با توجه به رونق این امر امیدواریم شاهد ایجاد ظرفیت صادرات نیز در این بخش باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاغل ، کار ، وام ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار