چاقی و دیابت به عنوان یک بیماری اپیدمی دوقلو در جهان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر حسین دلشاد، رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی در نشست خبری چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: آماری که سازمان جهانی بهداشت در خصوص چاقی در دنیا اعلام کرده است حدود ۵۰۰ میلیون نفر در جهان اضافه وزن و چاقی دارند و حدود ۳۶۰ میلیون نفر هم به دیابت مبتلا هستند. 

وی افزود: اوایل قرن ۲۱ چاقی و دیابت به عنوان یک بیماری اپیدمی دوقلو شناخته شد. با توجه به شیوع چاقی از جمله در ایران چند سال پیش به منظور پیشگیری و کنترل افزایش وزن انجمن علمی چاقی ایران شکل گرفت از سیاست‌های انجمن این بود که راه کارهای پیشگیری با انجام پژوهش‌های مختلف صورت گیرد و به وزارت بهداشت و افراد مسول ارایه دهیم تا سیاست‌های اساسی در ارتباط با پیشگیری این معضل انجام گیرد. 

دلشاد تصریح کرد: چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران ۱۳ تا ۱۵ آذر در سالن همایش امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، این کنگره با هدف آشنا کردن همکاران جوان با تازه‌های پیشگیری و درمان چاقی برگزار می‌شود. مباحث علوم پایه، تغذیه و فعالیت‌های بدنی، اعمال جراحی مختلف برای درمان چاقی، عوارض چاقی، چاقی و کیفیت زندگی و سیاست‌های کشور در زمینه کنترل و پیشگیری از چاقی از محورهای مورد بحث در این کنگره است. 

وی ادامه داد: دو پانل در این کنگره ارایه می‌شود که پانل اول اصلاح شیوه زندگی در پیشگیری از بروز چاقی، و پانل دوم در مورد جراحی‌های درمان چاقی، پنج سخنرانی جامع نیز توسط اساتید صاحب نظر ارایه می‌شود همچنین ۸ سمپوزیوم که شامل چاقی اطفال، چاقی و تولید مثل، چاقی و سلامت روان، برنامه‌های پیشگیری از چاقی و درمانهای جراحی که توسط اساتید ارایه می‌شود. همچنین سه کارگاه رژیم درمانی، فعالیت فیزیکی و درمان‌شناختی رفتاری چاقی درکنار سخنرانی‌های جامع ارایه می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ مقاله پژوهشی از همکاران جوان از دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۲۰ مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.