در گام نخست 50 نماینده منتخب از جامعه مهندسین، توأمان در بخش های مختلف پژوهش، طراحی، اجرا و نظارت، کنترل مضاعف در نوسازی بافت های فرسوده را به منظور ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، آغاز مي نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، جعفری گفت: امروز جامعه تخصصی مهندسی با نگاه مدیریت در نوسازی بافت های فرسوده پیوند خورده و ماحصل آن بستری را برای کنترل مضاعف و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در بافت های فرسوده مهیا می کند.

وي تصريح كرد: بزرگترین سرمایه یک انسان، جان اوست و وظیفه مهندسین حفظ جان انسان ها در مقابل خطرات و تهدیدات ساخت و سازهای ناایمن در سطح شهر و به ویژه در بافت های فرسوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی، تصریح کرد: فرهنگ سازی در این خصوص پایه و اساس مهمی را می طلبد که سعی کردیم با راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی و مرکز آموزش جامع علمی کاربردی تخصصی در امر نوسازی و همچنین انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران به این مهم تحقق بخشیم.

به گفته جعفری، مهندسان ناظر به عنوان بازوان فنی و مهندسی در کنار کارشناسان دفاتر خدمات نوسازی جهت کنترل مضاعف و جلوگیری از نوسازی به روش فرسوده سازی قرار می گیرند که در این راستا فراهم سازی زمینه مدیرت اجتماعی از وظایف سازمان نوسازی و آماده سازی بسترهای تخصص گرایی از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اشاعه فرهنگ تجمیع پلاک های ریزدانه را از جمله موفقیت های دفاتر خدمات نوسازی عنوان کرد و گفت:  ضریب تعداد پلاک های تجمیعی در سال گذشته 1/2 بوده که در سال جاری به 7/2 رسیده است.
جعفری افزود:  ضروری است مهندسان ناظر ویژه در بافت های فرسوده تنها به ارائه خدمات مهندسی بسنده نکرده و بتوانند ارائه این خدمات را نیز مدیریت نمایند.
وی ادامه داد:هویت بخشی، تغییر الگوی رفتار اجتماعی، بالابردن سطح امید به زندگی، توانمندسازی فرهنگی- اقتصادی و اجتماعی و تبیین فرهنگ شهروندی از جمله استراتژی های تأثیر گذار در مدیریت این بافت ها است.

جعفری ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های مهندسین ناظر ویژه در کنار کارشناسان دفاتر خدمات نوسازی در محلات فرسوده بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد تحول ملموس در نوسازی باشیم.

گفتنی است مقرر شد در گام نخست 50 نماینده منتخب از جامعه مهندسین، توأمان در بخش های مختلف پژوهش، طراحی، اجرا و نظارت، کنترل مضاعف در نوسازی بافت های فرسوده را به منظور ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، آغاز نمایند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: جامعه ، مهندسین ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار