مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری گفت: در 8 ماهه نخست امسال، میزان صادرات کالا از مبادی گمرک این استان از نظر ارزش دلاری 56 درصد و از نظر وزنی 51 درصد رشد داشته است.

حمیدرضا خبیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، با توجه به وجود تحریم ها و مشکلات فراوان، استان چهارمحال و بختیاری در دو بخش واردات و صادرات، با رشد مناسبی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته برخوردار است.

خبیر با اشاره به کالاهای صادر شده از استان چهارمحال و بختیاری افزود: سیمان، لوازم خانگی، لوله و تجهیزات، کابل، کاشی و سرامیک  از کالاهای عمده صادراتی این استان است.

وی عمده بازار هدف صادرات کالاهای این استان را کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: کالاهای استان چهارمحال و بختیاری، عمدتاً به کشور های حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکمنستان صادر می شود.

مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان واردات کالا به این استان گفت: در هشت ماهه امسال میزان واردات کالا به این استان از نظر وزنی بیش از  4هزار تن و از نظر ارزش دلاری بیش از 31 میلیون دلار بوده است.

خبیر، ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه کارخانه ها را از مهم ترین کالاهای وارداتی به استان چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: بیشتر کالاهای وارداتی از کشورهای چین، ایتالیا، ترکیه و آلمان بوده است.

خبیر با اشاره به کشف 179 پرونده قاچاق کالا از ابتدای سال تاکنون در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق این استان، 46 ميليارد ريال است.  

وی عمده کالاهای قاچاق کشف شده در استان چهارمحال و بختیاری را پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی و لوازم یدکی برشمرد و افزود: پرونده های قاچاق کالا در استان برای پیگیری و اجرای حکم به مراجع قضایی انتقال داده شده است.

مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمام صادرات این استان به کشور های دیگر، مستقیماً از طریق مبادی گمرکی استان صورت می گیرد، گفت: این استان در بین 117 گمرک صادر کننده در کشور، در جایگاه سی ام قرار دارد. /

برچسب ها: شهرکرد ، رشد ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.