نماینده مردم تهران گفت: برای اینکه همه چیز روشن شود، تیم مذاکره‌کننده به سرعت سند منتشر کنند تا بر گفته‌های متناقض طرف مقابل خط بطلان بکشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی در صحن علنی امروز مجلس گفت: من چند نکته از مصاحبه های امروز که در رسانه‌ها منتشر شده است را بیان می‌کنم.

وی افزود: آقای ظریف می‌گوید تولید اورانیوم غنی شده 5 درصد مثل گذشته ادامه می‌یابد، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید: در 6 ماه آینده ایران ذخیره 5 درصدی خود را افزایش نمی‌دهد، رئیس جمهور امریکا گفت: برای اولین بار توانستیم برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم.
 
بذرپاش تصریح کرد: همچنین رئیس جمهور امریکا گفته است ایران از نسل بعدی سانتریفیوژها استفاده نخواهد کرد، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار می‌دارد در این سند حق غنی‌سازی برای ایران نیامده است، بازهم وزیر خارجه آمریکا می‌گوید؛ فردو، اراک و نطنز دیگر از امروز جلو نخواهند رفت، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید؛ فعالیت اراک ادامه دارد. اوباما تصریح می‌کند فعالیت آب سنگین اراک متوقف می‌شود.
 
وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید: ایران اراک را نخواهد ساخت و اگر شروع شود، سمت راه حل دیگری خواهیم رفت.
 
همچنین آقای عراقچی می‌گوید: ساختن نیروگاه اراک ادامه دارد ولی راه اندازی آن به تعویق افتاده است.
 
بذرپاش ادامه داد: امروز صحبت‌های متعددی از طرف‌های ایرانی و یا از طرف 1+5 شنیده شده است.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: برای اینکه همه چیز روشن شود، از میزان تیم مذاکره کننده به سرعت سند را منتشر کنند تا بر گفته‌های متناقض طرف مقابل خط بطلان بکشند.
 
وی افزود: عملا با خبرهایی که به ما رسیده، تقریبا همه برنامه‌های توسعه‌ای ما متوقف شده است و ما متوجه نشدیم که در ازای این موضوع ما چه چیزی را دریافت کرده‌ایم.
 
بذرپاش گفت: براساس اصل 77 قانون اساسی نمایندگان امضای هرگونه موافقتنامه باید به تائید مجلس برسد، حال اسم این سندی که امضاء شده عهدنامه، توافقنامه و یا تفاهم نامه است؟اگر این لیست کاغذپاره که نیست و طبیعتا نامی دارد که باید در مجلس درباره آن صحبت شود.
 
وی همچنین تاکید کرد: در زمان مذاکرات ده‌ها خبرنگار به همراه تیم مذاکره کننده به ژنو رفته‌اند، ولی اخباری را که ما در این چند روز دریافت می‌کردیم اکثرا از طرف‌های خارجی بود، من نمی‌دانم اعزام این همه خبرنگار برای چه بود که ما امروز صبح چند خبر رسمی دریافت کردیم.
 
بذرپاش گفت: بحث‌های نمایندگان از روی دلسوزی و نگرانی است که ما خون‌های زیادی را برای حفظ انقلاب اسلامی داده‌ایم. ما هم نمایندگان ملت هستیم و اگر بخواهیم از متن توافقنامه مطلع شویم توقع بی‌جایی نیست و توقع بی‌جا این است که نخواهند که ما مطلع شویم.
 
این نماینده ملجس گفت: دور روز قبل ما از طریق رویترز از مفاد توافقنامه مطلع شدیم ولی وقتی نوبتمان می‌شود همه چیز محرمانه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوبت ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار