یک حقوقدان گفت: توافقنامه ایران با ژنو نشان می‌دهد تحریم‌ها لغو و حق فناوری هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است.

"محسن بزرگی"در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافقنامه نهایی جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات جاری کشورمان با گروه 1+5 در ژنو، اظهار داشت: آمریکا در به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی کشورمان در عمل گام برداشت، هرچند این کشور متاثر از رژیم غاصب صهیونیستی سعی دارد به نوعی با رویه کندتر و حالتی قطره‌چکان به ایران امتیاز دهد.
 
وی با بیان اینکه در مذاکرات با کشورهای 1+5 باید تاکید بر این بود که انتهای مذاکرات به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی و رفع تحریم‌ها باشد، افزود: توافقنامه ایران با ژنو نشان می‌دهد تحریم‌ها لغو و حق فناوری هسته‌ای ما  به رسمیت شناخته شده است.
 
بزرگی تصریح کرد: توافقنامه ژنو قطعا بر سیستم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و غرب تاثیرگذار است و این امر یک رابطه دو سویه است، چرا که آمریکا نیز از قطع ارتباط با کشورمان متضرر شده بود.

این حقوقدان در پایان با بيان اينکه در هر مرحله‌ای از این سند برنامه صلح آمیز هسته‌ای و حق غنی سازی ایران در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: محور اصلی مذاکرات با 1+5 این است که غرب، حقوق جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غنی‌سازی را به رسمیت بشناسد و این در حالی است که این موضوع محقق شده، بنابراین  راه برای مذاکرات بعدی باز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار