سرپرست جهاددانشگاهی هرمزگان در نشست شورای اداری شهرستان رودان گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند و به صورت تخصصی وارد این حوزه‌ها می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر مهدی حسینیان به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: خبرگزاری دانشجویان ایران از بخش‌های مهم حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی می باشد که در سطح کشور و دنیا خود را تثبیت کرده است و به عنوان یک خبرگزاری بین المللی و به صورت تخصصی فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مرکز افکار سنجی که به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، سازمان گردشگری دانشجویان ایران و مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی از جمله دیگر حوزه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی می باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی هرمزگان به فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی با بیش از 2000 نفر دانشجو، شعبه بین الملل دانشگاه علم و فرهنگ قشم و آموزش‌های کوتاه مدت از جمله حوزه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی می باشد.

دکتر حسینیان از راه اندازی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در رودان خبرداد و افزود: برای راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی در رودان فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته و در حال کسب مجوز هستیم و امیدواریم که تا سال آینده این مرکز در رودان راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، آموزش‌های عمومی برای مردم، سازمان‌ها و آمورش‌های بین المللی و آموزش‌های مجازی که در شهرستان رودان نیز قابلیت اجرایی شدن دارد از جمله برنامه‌های ما در رودان می باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و گرمسیری در رودان را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی در رودان عنوان کرد و به سازمان اشتغال و همیاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز به صورت تخصصی با دیدگاه ارائه خدمات به فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال زایی و اشاعه فرهنگ درست کار و ایجاد حلقه ارتباطی بین صنعت و دانشگاه فعالیت می کند.

وی به توجه جدی جهاد دانشگاهی به شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: در کنار رویکرد بین المللی در جزایر کیش و قشم نگاه ویژه‌ای نیز به دیگر شهرهای استان از جمله مناطق محروم داریم.

دکتر حسینیان از اختصاص زمین برای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در رودان خبرداد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تا سال آینده دانشگاه علمی کاربردی شهرستان رودان در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی را راه اندازی کنیم.

فرماندار شهرستان رودان نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی در شهرستان رودان فعالیت‌های مهم و چشمگیری را انجام داده است و باید تلاش کنیم تا به جایگاه واقعی خود در شهرستان دست پیدا کند.

غلامرضا نظرنژاد افزود: باید از ظرفیت‌های جهاد در حوزه‌های مختلف استفاده شود و دستگاه‌های اجرایی ما باید تعامل و ارتباط نزدیکی با جهاد دانشگاهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه اداری شهرستان رودان آمادگی خود را در راستای حمایت از برنامه‌های جهاد دانشگاهی در سطح شهرستان اعلام می کند و آمادگی دارد که نیروهای خود را برای آموزش‌های تخصصی به جهاد دانشگاهی معرفی کند.

فرماندار شهرستان رودان در دیگر سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای پیگیر حق و حقوق خود هستیم و دشمنان خود را مجبور خواهیم کرد که عقب نشینی کنند.

نظرنژاد افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاکرات هسته‌ای می باشد به دلیل تحریم‌ها نیست بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران نه ظلمی را می پذیرد و نه به کشورهای دیگر ظلم می کند و فقط به دنبال حق خود می باشد.

فرماندار رودان در جلسه شورای اداری این شهرستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: طی بازدیدهای انجام شده از ادارات مشاهده شده است که بعضی از کارمندان قبل از ساعت اداری دستگاه اجرایی خود را ترک می کنند و بعضی از مدیران نیز در اداره خود حضور نداشته اند.

نظرنژاد با اشاره به اینکه ما در مقابل حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنیم در مقابل مردم مسوولیم و باید پاسخگوی مردم باشیم افزود: مجموعه اداری شهرستان باید تا پایان وقت اداری در اداره خود حضور داشته باشند و ساعت‌های کاری خود را مدیریت کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه حاجبی به عنوان شهردار شهر زیارتعلی معارفه و از زحمات حقانی شهردار اسبق تجلیل شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: دارویی ، گیاهی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.