رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: تبعیت از ولی در همه امور موجب پیشرفت می‌شود، بنابراین بی‌بصیرتی و سرکشی موجب شد که نور دل حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ع) به دست نا اهلان مثله شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سیدشمس‌الدین حجازی در همایش گردهمایی پزشکان بسیجی با اشاره به بی‌بصیرتی قاتلین امام حسین(ع) اظهار کرد: تبعیت از ولی در همه امور موجب پیشرفت می‌شود، بنابراین بی‌بصیرتی و سرکشی موجب شد که نور دل حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ع) به دست نااهلان مثله شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مقام والای حضرت زینب افزود: شأن حضرت زینب به قدری بلند مرتبه است که امام حسین(ع) با اینکه امام معصوم و امام زمانش بود به حضرت زینب(س) سفارش می‌کند که در نماز شب ایشان را دعا کند.

وی درباره خطبه حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: در بطن این خطبه درس بزرگی نهفته است، چون حضرت رسول(ص) در روز دوشنبه و امام حسین(ع) در روز جمعه به شهادت رسیدند.

حجازی با اشاره به اینکه برخی ادعا می‌کنند، چگونه می‌شود 70 روز از قبل از ارتحال پیامبر مردم در غدیر تا سه بار با پیامبر(ص) بر سر جانشینی حضرت علی(ع) بیعت کنند، اما ماجرای سقیفه اتفاق افتد، خاطرنشان کرد: این مسئله ریشه در جهل و بی‌بصیرتی مردم داشت و حتی قبل از این وقتی که حضرت موسی امتش را به سرپرستی هارون سپرد، بعد از 40 روز امت گوساله‌پرست شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 74 درباره خواص تاکید کرد: خواص دو دسته هستند، خواص طرفدار حقِ جان بر کف و خواص طرفدار حق مصلحت اندیش. بنابراین تا زمانی که در زمره خواص طرفدار حقِ جان بر کف باشیم و پیرو ولی امر موفق هستیم. اما هر گاه خواص طرفدار حق مصلحت اندیش بودیم، چه در زمان جنگ و چه در مسائل دیپلماتیک و سیاسی شکست خورده‌ایم.

وی با اشاره با اشاره به ابتکار ولایت فقیه در پایه‌گذاری شجره طیبه بسیج خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه نبود جامعه اسلامی در ادوار مختلف با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شد.

حجازی با اشاره به مقام بلند شهدا افزود: رشد علمی، نظامی و پیشرفت‌های گران‌بهای نظام اسلامی، مرهون خون شهدا، خودباوری و رهنمودهای ولایت فقیه در هر زمان است./

برچسب ها: قم ، تبعیت ، ولی ، امر ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.