نتایج یک تحقیق نشان داد که التهاب ریه شایعترین عارضه عفونی پس از جراحی است و به ویژه در افرادی بروز می کند که عمل جراحی خود را به تاخیر می اندازند.

زین العابدین هروی متخصص بیماری ‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین و شایعترین موارد ایجاد عفونت در انسان،‌ مربوط به انجام اعمال جراحی بوده که البته تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه بروز عفونت قبل ،‌حین و بعد از جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اظهار داشت: بر طبق نتایج مطالعات مختلفی که تاکنون صورت گرفته است،‌تاخیر در علم جراحی و به موقع انجام شدن آن می تواند عوارضی برای بیمار به همراه داشته باشد.

هروی با اشاره به اینکه عوارض عفونی پس از عمل جراحی متعدد هستند، تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که التهاب ریه شایعترین عارضه عفونی پس از جراحی است و به ویژه در افرادی بروز می کند که عمل جراحی خود را به تاخیر می اندازند.

وی گفت: بر اساس نتایج تحقیق فوق، عفونت‌های مجاری ادراری نیز جزء عفونت های شایع پس از جراحی محسوب می شوند.

هروی خاطرنشان کرد: انجام نشدن به موقع عمل جراحی، علاوه بر اینکه عوارض بعد از جراحی به ویژه عوارض عفونی را افزایش می‌دهد،‌ بلکه هزینه‌های درمانی را برای بیمار و خانواده او و سیستم بهداشتی و درمانی نیز افزایش قابل ملاحظه ای می دهد./


انتهای پیام/

برچسب ها: جراحی ، ریه ، عفونت ، انسان ، عارضه ، عمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.