معاون بهبود تولیدات دامی اداره جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری میزان تولید عسل دراین استان را 700 تن عنوان کرد و گفت: تولید عسل به دلیل گرمازدگی، خشکسالی و از بین رفتن برخی گونه های گون در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

برزو هیبتیان افزود: براساس سرشماری سال جاری حدود 140هزار کندوی بومی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که نسبت به سال گذشته 20 هزار کندو افزایش داشته است .
وی تعدادد افرادی که به صورت مستقیم در این حرفه مشغول به فعالیت اند را یکهزار و 400 نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد شاغلان در بخش زنبورداری استان چهارمحال و بختیاری نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 200 نفر افزایش داشته است.
هیبتیان تصریح کرد: براین اساس حدود پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش زنبورداری فعالیت دارند که نسبت به سال گذشته حدود یکهزار نفر افزایش داشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، زود بازده بودن طرح های زنبور داری، سرمایه گذاری اندک و امکانات کم، اشتغالزایی بالا و درآمد مناسب را از دلایل افزایش اشتغال به این حرفه عنوان کرد .
برزو هیبتیان اظهارداشت: در سرشماری اخیر در مجموع 260 هزار کندو شناسایی شد که 120هزار از این تعداد را کندوهای مهاجراز استان های خوزستان، بوشهر، فارس، یزد و اصفهان شامل می شود./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.