حسین میرمیر گفت: ارز ریالی برای حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی از بین برود تا کشورهای خارجی راحت‌تر در نمایشگاه حضور یابند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی،‌ حسین میرمیر رئیس شرکت صنفی، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیستمین سال برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی سال برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی است و 7 سال است که شرکت صنفی این نمایشگاه را برگزار میکند هر سال سعی در بهتر شدن نمایشگاه نسبت به سال قبل داشتیم.

وی افزود: نمی توان تمام نواقص نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را برطرف کرد قسمت اعظم مشکلات به نمایشگاه بین المللی مربوط میشود، 3روز قبل از افتتاح نمایشگاه فضای غرفه را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند و در این مدت کوتاه نمی توان ماشین آلات صنعت چاپ را پیاده کرد.

رئیس شرکت صنفی ادامه داد: راضی به حضور ماشین آلات چاپ در فضای باز نمایشگاه بین‌المللی شدیم و ارز ریالی برای حضور در نمایشگاه از بین برود تا کشورهای خارجی راحت‌تر در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی حضور یابند در صورت اجرای ارز ریالی، حضور کشورهای خارجی 5/1  برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به حضور کمتر تعداد شرکت کننده در نمایشگاه چاپ و بسته بندی و افزایش متراژ غرفه ها عنوان کرد: شرکت هایی که برای حضور در نمایشگاه 36 متر غرفه درخواست می کردند امسال به 60، 70 متر رسیده است. به لحاظ محدودیت سالن، از تعداد افراد شرکت کننده در نمایشگاه کاسته می شود.

جلیل  غفاری رئیس اتحادیه صحافان در ادامه این نشست خبری با اشاره به تبلیغات نمایشگاه چاپ و بسته بندی بیان کرد: تبلیغات نمایشگاه چاپ و بسته بندی در روز نامه‌هایی چون اقتصاد و سایت‌های تخصصی، بیلبورد آمده است.

وی تصریح کرد: تحویل یک سی دی و کتاب در نمایشگاه چاپ و بسته بندی صورت میگیرد، همچنین مشخصات افراد حاضر در نمایشگاه چاپ و بسته بندی در این نمایشگاه ارائه میشود از وزیر ارشاد، نمایندگان مجلس و هیئت که تولیدی برای افتتاحیه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دعوت می‌شود.

غفاری عنوان کرد: در صورت افزایش سالن ‌های اختصاص یافته به نمایشگاه چاپ وبسته‌بندی ، تعداد غرفه داران نسبت به سال قبل کاهش نمی یابد و در غیر این صورت با کاهش تعداد غرفه داران مواجهیم.

علی نیکو سخن رئیس اتحادیه چاپخانه داران با اشاره به گرانی ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نیاز به حمایت های مادی و معنوی برای حضور درنمایشگاه چاپ و بسته بندی گفت: تاکنون هیچ مسئولی حمایت خود را اعلام نکرده است.

جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان در جمع خبرنگاران گفت: هر ساله کتابهایی برای اطلاع رسانی برپایی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در قالب کتابی دراختیار غرفه‌داران قرار میگیرد و سمینار‌ها وکارگاه‌های آموزشی در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان در جمع خبرنگاران گفت: سمینار وکارگا‌ه‌های آموزشی در زمینه چاپ، رنگ، چاپ دیجیتال در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی برگزار و گواهی گذارندن این دوره‌ها نیز صادر می‌شود.

وابستگی در صنعت چاپ

علی نیکو سخن رئیس اتحادیه چایخانه‌داران در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توان از واقعیت‌های صنعت چاپ خارج شد و در صنعت چاپ در زمینه ماشین‌آلات، مرکب و کاغذ وابسته هستیم آقای علیرضایی با قدرت در زمینه خدمات چاپ فعالیت می‌کند و امسال در همین زمینه در نمایشگاه شرکت کرده است.
 
حسین میرمیر رئیس شرکت صنفی در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته در چهاردهمین و پانزدهمین دوره برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی،7 روز قبل از برگزاری نمایشگاه، غرفه‌ها در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گرفت اکنون به دلیل افزایش تعداد نمایشگاه‌ها، 2،3 روز قبل از نمایشگاه غرفه‌ها در اختیار غرفه داران قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به توان کمتر وارد کنندگان ماشین آلات برای حضور در نمایشگاه و بازده کمتر آن برای سرمایه‌گذاری خاطر نشان کرد: وارد کنندگان صنعت چاپ برای حضور در نمایشگاه چاپ 100، 150 میلیون باید هزینه کند و بازدهی برای وارد کننده و ماشین آلات این صنعت ندارد.
 
علی نیکو سخن رئیس اتحادیه چایخانه داران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: افرادی که از طرف اتحادیه‌های چاپ و ستاد نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، برای حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی می‌آیند بدون پرداخت وجه و با ارائه کارت به نمایشگاه وارد می‌شوند.
 
اعظمی رئیس اتحادیه مقوا در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال بهتراز سال آینده خواهد بود شرکت‌های سازنده ماشین آلات صنعت چاپ و شرکت‌های خارجی مانند چین، تایوان و کره در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی حضور می‌یافتند.
 
رئیس اتحادیه مقوا با اشاره به حضور ماشین آلات چینی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بیان کرد: امیدوارم امسال نمایشگاه خوبی برگزار شود.
 
جلیل غفاری رئیس اتحادیه صحافان در جمع خبرنگاران گفت: هر شرکتی که بخواهد از شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دعوت کند از نظر ویزا و هتل می‌توان اقداماتی انجام داد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار