مدیر حوزه علمیه استان قم با تاکید بر این که غربی ها مساله هسته ای را بهانه کرده و با اصل اسلام ناب مشکل دارند، گفت: در مذاکرات ژنو از اصول حقه خود دست بر نمی داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال درباره ارزیابی خود از دور جدید مذاکرات ژنو، اظهار داشت: دعوای اصلی غرب و دنیای استکبار با جمهوری اسلامی ایران بر سر اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی بابیان این که استکبار جهانی، اسلام امریکایی را به دنیا معرفی کرده است، افزود: آنچه که غرب از ایران می خواهد، اسلامی برخاسته از آمریکا و همسو با خواست غربی ها است.

مدیرحوزه علمیه استان قم ادامه داد: جمهوری اسلامی با رهبری های مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری، به دنبال پیاده سازی اسلام جامعی است که دارای ویژگی دافعه و جاذبه است و به خاطر مصلحت های مقطعی، اساس و اصول خود را از دست نمی دهد.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور با بیان این که اسلام جامع، قائل به تعامل با همه ملت ها است، تاکید کرد: تعاملی که جمهوری اسلامی به دنبال آن می باشد، بر اصول و مبانی اسلام ناب استوار است.

وی با تاکید بر این که غربی ها مساله هسته ای را بهانه کرده و با اصل اسلام ناب و نظام اسلامی مشکل دارند، گفت: مسائل هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای است که دشمنان و استکبار می‌خواهند به وسیله آن، مردم از اسلام ناب محمدی(ص) دست بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآور شد: کشورهایی که دارای اسلام دیکته شده غرب هستند و بدترین نوع برخورد را با مردم خود دارند، مورد تعرض سازمان های استکباری و بین المللی قرار نمی گیرند و این مسئله جای تاسف دارد.

مدیرحوزه علمیه استان قم تاکید کرد: علت اصلی مخالفت غربی ها با نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر «اسلامی» است که پاسخگویی تمام نیازهای بشری است .

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: اگر احکام و معارف اسلام ناب در دنیا پیاده شود، جایی برای استعمار، استثمار و استکبار باقی نمی ماند، لذا غربی ها به سردمداری آمریکا درصددند که در کشورهای اسلامی ، اسلام مد نظرخود را که فاقد هرگونه خاصیت است، پیاده کنند .

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال یادآور شد: اسلام آمریکایی به معنای سازش با رژیم صهیونیستی و سردمداران زور و تزویر می باشد و این مسئله کاملا با اصول و ارزش های انقلاب اسلامی در تضاد است.

وی با بیان این که تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران دست از اصول حقه خود بر ندارد، دشمنی ها و بهانه جویی های دنیای استکبار ادامه خواهد یافت، ابراز داشت: در دور قبلی مذاکرات ژنو، فرانسه را در مقابل ایران علم کردند و امروز هم به نوعی دیگر به مخالفت برخاسته اند!

مدیرحوزه علمیه استان قم با تاکید بر این که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران متقن و منطقی بوده و قابل دفاع است، گفت: ما از اصول خود دست برنمی داریم و میز مذاکره را نیز به عنوان حسن تعامل ترک نخواهیم کرد.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشورخاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما از مذاکرات ضرر نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان ابراز امیدواری کرد که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، با سعی و فداکاری بتواند خواسته های نظام را تحقق بخشد ./ز

برچسب ها: قم ، مذاکرات ، ژنو ، میدان ، مقابله ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.