آنتی اکسیدان‌هایی که سلامتی چشمتان را تضمین می‌کند

مصرف غذاهای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان نقش مهمی در سلامتی دستگاه بینایی دارد.

دکتر بهرام مرادی جراح و متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: مطالعات نشان می دهد که مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ارتباطی مستقیم با سلامت چشم و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر آب مروارید دارد.

وی افزود: لوتئین و زئاگزانتین موجود در سبزیجات با برگ‌های تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، شلغم و خردل سبز موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری glarcoma آب سیاه می شود.

این متخصص چشم اظهار داشت: هویج و سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای چشم و منبع غنی بتاکاروتن می باشند که در جلوگیری از شب کوری و محافظت از قرنیه بسیار مفید است.

مرادی تصریح کرد: همچنین کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکلی، مرکبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل قرمز، زردآلو، هلو، انبه ، منبع غنی لوتئین، زئاگزانتین و ویتامین C هستند.

وی عنوان کرد: سیر، دانه آفتابگردان، آجیل، گردو، بلغور جو و برنج حاوی سلنیوم و مواد معدنی مفیدی است که به جذب آنتی اکسیدان کمک می کند.

شایان ذکر است: گیاهان و ادویه جات مانند کاری، شوید، جعفری و آب تره حاوی غلظت های قابل توجهی از لوتئین هستند.

دانه و روغن بزرک، منبع غنی امگا 3 بوده که در پیشگیری از سندروم خشکی چشم بسیار موثر است.لوبیا، جو، گندم، جوانه گندم، سویا، پسته و بادام، سرشار از ویتامین E و روی است که نقشی اساسی در کمک به جذب آنتی اکسیدان دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار