رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به دبیرکل حزب‌الله لبنان و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس لبنان شهادت جمعی از اتباع این کشور را در حادثه تروریستی اخیر در حمله به سفارت کشورمان در بیروت تسلیت گفت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به دبیرکل حزب‌الله لبنان و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس لبنان شهادت جمعی از اتباع این کشور را در حادثه تروریستی اخیر در حمله به سفارت کشورمان در بیروت تسلیت گفت.

متن کامل پیام‌های بروجردی به شرح ذیل است:

بار دیگر عناصر جنایت‌کار و مزدور تکفیری در لبنان عزیز دست به جنایتی شنیع زدند و جمعی از اتباع لبنان را در حادثه تروریستی حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساندند.

این واقعه غم‌انگیز قلب هر مسلمانی را که دل در گروه عزت، سربلندی و وحدت مسلمانان دارد، به درد می‌آورد. این جنایت تروریستی عناصر تکفیری با هدف فتنه‌انگیزی مذهبی و افروختن آتش اختلاف، عداوت و برادرکشی میان مسلمانان، بویژه لبنان عزیز، در واقع انتقام صهیونیست‌های زخم خورده از جوانان مومن مقاومت است. این نخستین‌بار نیست که عناصر تکفیری در جهان اسلام با مسلمان‌کشی و توهین به مذاهب اسلامی اعم از سنی و شیعه سعی در برافروختن آتش فتنه مذهبی در سرزمین‌های اسلامی دارند. اما هر بار این توطئه‌های خباثت‌آور با هشیاری ملت‌‌ها و علمای بزرگ مسلمان ره به جایی نبرده است.

به اعتقاد اینجانب صهیونیسم جنایت‌کار و تکفیری‌های افراطی دو لبه تیغ‌اند که با هدف به فراموشی سپردن غصب سرزمین‌های اسلامی فلسطین بویژه قدس شریف، آتش و آشوب کنونی در جهان اسلام را افروخته‌اند. اما این بار نیز پاسخ سختی از جوانان مسلمان و مومن انقلابی خواهند گرفت.

برادر عزیز؛

بار دیگر ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی خود و همکارانم با جنابعالی، دولت و ملت شریف لبنان، خانواده‌های مصیبت دیده از این جنایت، بهروزی و عزت جنابعالی را از خداوند منان خواهانم.


** جناب آقای عبداللطیف زین

رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و مجلس ملی جمهوری لبنان

با کمال تاسف و تاثر طی چند روز گذشته شاهد وقوع جنایت تروریستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک کشور لبنان بدست دشمنان مردم دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و لبنان بودیم که در اثر آن تعدادی از انسان‌های بی‌گناه از جمله رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به شهادت رسیدند.

این اقدام سبعانه توسط عوامل گروه‌های تکفیری وهابی و انحراف یافته از دین که از سوی برخی کشورهای مرتجع منطقه حمایت مالی و معنوی می‌شوند از یک سو حاکی از عمق کینه و وحشت آنان از شکست توطئه‌چینان در جنگ علیه سوریه و ائتلاف مقاومت و فروپشی جریان شر در منطقه و از سوی دیگر حکایت از توسل آنان به سناریوهای گوناگون درسایه اینگونه اقدامات شنیع دارد.

جنایت تروریستی اخیر در لبنان در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی و با هدف ضربه زدن به امنیت و ثبات و آرامش داخلی کشور دوست و برادر لبنان صورت گرفته است.

اینگونه اقدامات، عزم مردم ایران را برای پیگیری و حمایت از امنیت و ثبات لبنان دردوره چالش‌های خطرناک جزم‌تر می‌کند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع و اعلام همبستگی با خانواده‌های شهدای این ترور کور بر این باورم که تلاش برای حفظ اتحاد و ثبات در لبنان و امنیت مردم این کشور، دشمنان مشترک دو ملت را در اجرای توطئه‌های شوم ناکام خواهد گذاشت.


علاء‌الدین بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی


انتهای پیام/

برچسب ها: تسلیت ، پیام ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار