فرناندو نونیز فابرگا، وزیر خارجه پاناما روز جمعه (1 آذر) در مصاحبه ای خبری اعلام کرد که مقامات آمریکایی تصمیم دارند سلاح های شیمیایی در این کشور را در آینده ای نزدیک به مکزیک انتقال دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ال پائیس ، فابرگا خاطرنشان کرده است که مسئولین پنتاگون ظرف چند هفته آینده گروهی از کارشناسان خود را به منظور تشخیص میزان حساسیت این سلاح‌های شیمیایی که از جنگ جهانی دوم در این کشور باقی مانده است را به پاناما می‌فرستند.

نظامیان آمریکایی در زمان جنگ جهانی دوم هزاران تن بمب و سلاح‌های شیمیایی را به منظور دفاع از سرزمین خود در فلیپین جاسازی کردند به گونه‌ای که از آن زمان تا به امروز بسیاری از آن سلاح‌ها در این سرزمین اسپانیایی زبان باقی مانده است.

مقامات کشور پاناما خاطر نشان کرده‌اند که علاوه بر مقامات آمریکایی، مقامات انگلیسی و مقامات کانادایی نیز مقادیر زیادی سلاح‌های شیمیایی در این کشور بر جای گذاشته‌اند.

مقامات این کشور اسپانیایی زبان از میزان بالای حساسیت این سلاح‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و از مقامات تمامی این کشورها خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر این سلاح ها را از این کشور خارج کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار