مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نبود شغل مناسب برای افراد را یکی از علت های اصلی مهاجرت از استان دانست و گفت: جلوگیری از واردات بی رویه محصولات و تولید آن در استان باعث کاهش مهاجرت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فاتح در گفتگو با خبرنگاران افزود: حمایت از سرمایه گذاران از طریق اعطای تسهیلات کم بهره، معافیت های مالیاتی و از بین بردن مشاغل کاذب، محیطی آرام و مناسب را برای کارفرمایان و ایجاد بنگاههای اقتصادی فراهم می کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش اشتغال در روستاها گفت: یکی از مباحث جدی کارآفرینی ایجاد اشتغال مولد با سرمایه گذاری است که می تواند ضمن ایجاد اشتغال مستقیم، باعث بوجود آمدن اشتغال غیر مستقیم در منطقه نیز بشود.

فاتح افزود: مسوولان با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی کارآفرینی می توانند کارجویان را در مسیر خوداشتغالی و کارآفرینی قرار داده و فرصت های سرمایه گذاری و اصول مدیریت اشتغال را هموار کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به راه های پیشگیری از مهاجرت افراد اشاره کرد و گفت: در اولین قدم ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه و بعد آموزش های فنی و حرفه ای می تواند مانع مهاجرت افراد به دیگر شهرها و یا خارج از کشور شود.

فاتح ادامه داد: مراکز رشد پارک علم و فن آوری در استان بهترین مکانی است که نخبگان و متخصصینی که برغم داشتن تخصص، زمینه برای اشتغال آنها فراهم نیست با در اختیار گذاشتن امکانات، ضمن بهره گیری از فرصت های کارآفرینی از مهاجرتشان نیز جلوگیری کرد/

 

برچسب ها: کاهش ، مهاجرت ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.