وزیر ورزش و جوانان گفت: هر گونه سرمایه گذاری و ساختار سازی در ورزش بدون توجه به اخلاق و معنویت راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمود گودرزی که در مراسم رسمی معارفه خود سخنراني کرد، با بیان اینکه در شرایط کنونی ورزش ما نیازمند یک تحول اخلاقی است اظهار داشت: با شعار ورزش پاک، معنوی و معرفتی پابه عرصه اجرا و مسوولیت گذاشتم.
 
وی در خصوص ورزش پاک گفت: این شیوه از ورزش با یک نگاه کاملا ورزشی و به دور از هرگونه آلایش های مخرب و غیر مرتبط مدیریت می شود و همه ارکان مدیریتی آن به دست ورزشی های لایق و شایسته ، که دل در گرو پیشرفت همه جانبه ورزش دارند، اداره و تدبیر شود و حاکمیت شایستگان در آن به معنای واقعی تحقق یابد.
 
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ورزش پاک، پیشگیری جای خود را به مچ گیری داده و زمینه بهره مندی همگان از تمامی فرصت های ورزش و رضایت همگانی فراهم می شود.
 
وی افزود: ورزش پاک ورزشی است که تمام مسائل آن در درون خانواده حل و فصل می شود و نهادهای غیر ورزشی اجازه دخالت در امور آن را ندارند.

گودرزی گفت: در اینگونه ورزش، فتوت و جوانمردی نه در شعار که در عمل سرلوحه امور بوده و فرهنگ و منش پهلوانی بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار داد.
 
وی با تاکید بر تعامل و همفکری به منظور نهادینه کردن ارزش ها در ورزش کشور اظهار داشت: برای استقرار عملی اخلاق و ارزش ها درنهادهای ورزشی کشور برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی تدوین شده که در آینده نزدیک اعلام خواهم کرد.
 
وزیر ورزش و جوانان در این مراسم از تشکیل شورای راهبری ورزش و جوانان با بیش از 21 کارگروه کارشناسی در بخش ورزش و 12 کارگزوه کارشناسی در بخش جوانان خبر داد.
 
وی گفت: این اقدام در راستای بهره‌گیری از نظرات ارزشمند دانشگاهیان، صاحب‌نظران، نخبگان جوان، پیشکسوتان و مدیران وزارت ورزش و جوانان، فراهم شده و به زودی فرصت‌های ارزشمندی برای حل و فصل علمی مسائل کلان ورزش و جوانان کشور ایجاد خواهد شد.
 
وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: وظیفه محوری این شورا، تصمیم‌سازی‌های لازم برای اینجانب و شوراهای عالی ورزش و جوانان است و من خود را متعهد به بهره‌گیری مناسب از مشورت شورای راهبردی و کارگروه‌های مطالعاتی و استفاده از همه ظرفیت‌های کارشناسی و تجربی حوزه‌های ورزش و جوانان می‌دانم.
 
وی دراین نشست به اولویتهای ورزش اشاره کرد و توجه زیربنایی به بحث ورزش همگانی را به عنوان یک ضرورت عنوان کرد و افزود: واژه ورزش همگانی یا همان «ورزش برای همه» شعاری است که بنیان آن برپایه این فلسفه بنا شده است.
 
گودرزی دراین خصوص تصريح کرد: همه اقشار جامعه باید ورزش کنند، پیر و جوان، زن و مرد، معلم و محصل،‌ کارگر و کارفرما، مدیر و کارمند، پزشک و بیمار، همه و همه باید برای تحقق جامعه‌ای سالم تلاش کنیم و بدانیم که جامعه‌ای سالم و سرزنده، جز با انسان سالم میسر نمی‌شود.
 
وی درادامه معیار ارزشیابی مدیران ورزش کشور را میزان توفیق آن‌ها در همگانی کردن ورزش عنوان کرد و گفت: بر این باورم، جامعه سالم و ورزشکار، ورزش قهرمانی را نیز در مسیر پیشرفتی متناسب با شأن و منزلت نظام اسلامی قرار داده و قهرمانان ورزشی نیز، راه پرافتخار خویش را با توان هرچه بیشتر ادامه خواهند داد.
 
وزیر ورزش و جوانان در ادامه حل مشکلات جوانان را وظیفه ملی دانست و افزود: حوزه جوانان این وزارت، در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی باید اهتمام جدی داشته و سهم خود را در راه تحقق اهداف انقلاب ادا نماید.
 
وی تاکید کرد: اکنون ما نیازمند یک نظام یکپارچه در تصمیم‌سازی ها و تصمیم‌گیری ها هستیم. تا بر اساس نیاز و مصالح جامعه اسلامی حرکت کنیم تلاش برای جوانان باید در مسیری باشد که راه را گم نکنیم.  

گودرزی در پايان خاطرنشان کرد: برهمین اساس خود را مکلف می‌دانم در چارچوب معنویات رهبر معظم اسلامی و اسناد بالادستی بخصوص قانون برنامه پنجم به عنوان تشکیلاتی ستادی در بدنه دولت، هماهنگی‌ها، رصد، مطالعات، برنامه‌ریزی و نظارت بر راهبردها و عملیات‌ها را سرلوحه کار خود در حوزه جوانان قرار دهم. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: گودرزی ، معارفه ، جوانان ، تودیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار