رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر گفت: به هشت نفر از دامدارانی که دام های خود را از جنگل خارج کردند در مجموع 12 هزار و 382 متر مربع زمین داده شد.

 

ˈایرج شاه حسینیˈ در گفت و گو خبرنگاربا باشگاه خبرنگاران ساری افزود : واگذاری این زمین ها به شرط خروج قطعی دامداران از جنگل و تخریب دامسراها انجام شد و آنان حق ندارند به جنگل بازگردند.

شاه حسینی با اشاره به این که پس از خروج دام از جنگل و تخریب دامسرا، عملیات جنگل کاری و احیای اراضی جنگلی و محصور کردن عرصه برای ترمیم خسارات وارد شده به جنگل انجام می شود، اظهار داشت: با توجه به قدرت رویش خوبی که جنگل های هیرکانی دارد، در اغلب موارد احیای جنگل به خوبی انجام می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر ـ رُویان تصریح کرد: در این مدت همچنین یک مورد پرداخت وجه نقد به میزان 90 میلیون ریال به یکی از دامداران شهرستان نوشهر انجام شد.

وی ادامه داد: طبق قوانین و مقررات موجود، دامدارانی که از گذشته در جنگل ساکن بوده اند با گرفتن وجه نقد یا زمینِ مابه ازا، از عرصه های جنگلی خارج می شوند.

شاه حسینی با اشاره به این که جایگاه اصلی دام در مرتع است نه جنگل، گفت: در این مدت 20 پرونده بابت چرای غیرمجاز دام برای متخلفان تشکیل شده است.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می شود/

برچسب ها: دامی ، جنگل ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.