به همت معاونت آموزش و پژوهش سازمان پزشكي قانوني كشور و با همكاري كميته بين‌المللي صليب سرخ، اولين كارگاه منطقه اي آنتروپولوژي 11 تا 14 آذر ماه امسال در سالن شهيد بهشتي سازمان پزشكي قانوني كشور برگزار مي شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر عبدالرئوف اديب زاده با بيان اين مطلب افزود: به دنبال تفاهم نامه منعقد شده با كميته بين‌المللي صليب سرخ اولين كارگاه منطقه‌اي آنتروپولوژي با محوريت ايران در سازمان پزشكي قانوني كشور برگزار مي شود كه در آن نه نفر از نمايندگان پزشكي قانوني كشورهاي عراق، افغانستان، گرجستان، سريلانكا و اندونزي و 15 نفر از كارشناسان سازمان حضور دارند.

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان با اشاره به اينكه مهم‌ترين هدف از برپايي اين كارگاه آموزشي آشنايي بيشتر كارشناسان با معاينه اجساد اسكلتي و تأكيد بر اهميت دندان‌پزشكي قانوني در احراز هويت است، اظهار داشت: در اين كارگاه اساتيدي از كشورهاي اسپانيا، آرژانتين، سوئيس و دو نفر از اساتيد سازمان پزشكي قانوني كشور سخنراني و مباحث مربوط به آنتروپولوژي قانوني را ارائه مي كنند.

به گفته وي بررسي و تحليل بقاياي اسكلتي انسان، بررسي عملي استخوان‌شناسي و خصوصيات زيست‌شناختي، تجزيه و تحليل عملي بقاياي استخواني، دندان‌پزشكي قانوني، بررسي بقاياي اجساد فساديافته، اشتباهات رايج در تشخيص هويت بقاياي انساني و ... از مهم‌ترين مباحث كارگاه آنتروپولوژي است.

وي همچنين خاطرنشان كرد: نتايج اولين كارگاه آنتروپولوژي از جنبه هاي كمي و كيفي مورد ارزيابي قرار مي گيرد و در صورت امكان اين برنامه با همكاري صليب سرخ طي سال هاي آينده به احتمال زياد در يكي از كشورهاي منطقه نيز اجرا مي شود.

دكتر اديب زاده با اشاره به برگزاري دو دوره كارگاه كشوري آنتروپولوژي در سال گذشته با همكاري كميته بين‌المللي صليب سرخ، برگزاري اين دوره را نتيجه انتخاب ايران به عنوان مركز آموزش منطقه اي از سوي صليب سرخ و برنامه‌ريزي‌هاي مشترك انجام شده براي برگزاري اين دوره دانست.

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان پزشكي قانوني كشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت  آموزش و توانمندسازي كاركنان افزود: بهره‌وري هر سازمان در گرو داشتن نيروهاي تحصيل‌كرده و توانمند است و از آنجا كه پزشكي قانوني در امر كارشناسي پرونده هاي پزشكي فعال است برگزاري دوره هاي بازآموزي، سمينارهاي آموزشي، كارگاه ها و ... در افزايش سطح علمي و دانش كاركنان آن بسيار تأثيرگذار است.

وي ادامه داد: در واقع اگر سازماني بخواهد پيشتاز باشد و از عرصه رقابت عقب نماند بايد از نيروهاي متخصص، خلاق و با انگيزه برخوردار باشد و معاونت آموزش و پژوهش سازمان نيز به منظور تحقق اين امر برنامه ها و دوره هاي بازآموزي را براي كاركنان برگزار مي كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار