به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24، خودروهاي هيبريدي در حال حاضر گل سر سبد فناوريهاي ژاپني در صنايع خودروسازي به شمار ميرود.
"تاکانوبو ايتو"، رئيس شرکت "هوندا" گفت: ما پيشرفتهاي زيادي در فناوري هيبريد داشتهايم و شمار مدلهاي هيبريدي را افزايش دادهايم.
16 سال پس از توليد اولين خودروي هيبريدي موسوم به "تويوتا پريوس"، اين شرکت در نظر دارد تا سال 2015، 18 مدل جديد هيبريدي روانه بازار کند.
خودروهاي هيبريدي در حال حاضر 14 درصد از فروش محصولات تويوتا را در جهان و 40 درصد از فروش محصولاتش را در ژاپن تشکيل ميدهد .
"يوشيکازو تاناکا"، مسئول خودروهاي هيبريد در تويوتا گفت: خودروهاي هيبريدي ارزانتر از قبل شدهاند، اما ميخواهيم آنها را باز هم ارزانتر کنيم.
خودروهاي هيبريدي، موتوري احتراقي را که از طريق بنزين کار ميکند با موتوري برقي ترکيب ميکند که برق خود را از طريق انرژي ترمز به دست ميآورد و در نتيجه سوخت موتور احتراقي را کاهش ميدهد.
مصرف اين نوع خودروها حدود 25 درصد کمتر از خودروهاي بنزيني است و اين فناوري از راهبردهاي اصلي آينده صنايع خودروسازي تويوتا و هوندا به شمار ميرود .
"راجر شرفلر"، کارشناس خودرو گفت: ژاپنيها در صنايع هيبريد پيشتاز هستند و ديگر شرکتهاي خودروسازي درتلاش هستند تاخير خود را جبران و در عين حال پيشتازي خود را مدت زماني طولاني حفظ کنند.
انتهای پیام/