ابطحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تقویت اتاق فکر احزاب زمینه‌‌ای برای نهادینه شدن فعالیت حزبی در جامعه

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در حال حاضر ضرورت تشکیل اتاق فکر برای ایجاد هماهنگی میان گروه‌های سیاسی بیشتر احساس می‌شود، گفت: تقویت اتاق فکر این امکان را به گروه‌های سیاسی می‌دهد تا در درازمدت با شناسایی موانع و مشکلات موجود، آمادگی ذهنی جامعه را برای پذیرش فعالیت احزاب به معنای واقعی فراهم کند.

"حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیرات مثبت وجود اتاق فکر برای فعالیت احزاب در کشور اظهار داشت: فضای جامعه باید به گونه‌ای باشد که به طور کامل در عرصه‌ها و محورهای گوناگون پذیرای اندیشه حزبی شود و باید این نوع نگاهی که در کشور از بالا به احزاب وجود دارد، از میان برداشته شود.

وی بیان داشت: برخی نقش احزاب را به صورت تشریفاتی و فرمالیته می‌بینند این در حالی است که تاثیرگذاری احزاب در مقوله‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به گونه‌ای است که قابلیت انکار را ندارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار زیادی که احزاب طی صد سال گذشته انجام داده‌اند، هنوز در جامعه نهادینه نشده، لذا کارایی اتاق فکر باید به منظور تلاش دسته‌جمعی گروه‌های سیاسی در کشور تقویت شود تا از این طریق اندیشه تحزب‌گرایی در جامعه به طور جدی‌ دنبال شود.

حجت‌الاسلام ابطحی با تاکید براینکه در حال حاضر ضرورت تشکیل اتاق فکر برای ایجاد هماهنگی میان گروه‌های سیاسی بیشتر احساس می‌شود،  تصریح کرد: تقویت اتاق فکر این امکان را به گروه‌های سیاسی می‌دهد تا در درازمدت با شناسایی موانع و مشکلات موجود، آمادگی ذهنی جامعه را برای پذیرش فعالیت احزاب به معنای واقعی  فراهم کند.

وی تاکید کرد: لازمه تقویت اتاق فکر احزاب همکاری بیشتر میان گروه‌های سیاسی است که این مسئله در صورت پیگیری‌های مکرر از سوی فعالان حزبی قطعا به نفع کشور خواهد بود لذا باید تلاش‌های مشترکی در این زمینه از سوی فعالان حزبی و سیاسی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار