معاون آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری بیش از 500 مورد سخنرانی در ارتباط با آزادسازی سوسنگرد در مساجد، مدارس و مناطق مختلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حبیب مقدم در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به 26 آبان ماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این روز در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: از هفته‌های گذشته بیش از 100 نفر مبلغ برای سخنرانی در ارتباط با ابعاد مختلف آزادسازی سوسنگرد در مساجد و مراکز مختلف در نظر گرفته شده‌اند.

مقدم بر لزوم تشریح ابعاد مختلف آزادسازی سوسنگرد و شکست محاصره آن در میان جوانان تأکید کرد و افزود: بیش از 500 مورد سخنرانی در این راستا در مناطق مختلف استان انجام می‌شود.

وی از حضور این مبلغان مذهبی در مدارس استان به ویژه مدارس امین آن خبر داد و افزود: به این ترتیب تلاش کرده‌ایم تا نسل جوان و نوجوان با رموز موفقیت رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف آشنا شده و از عملکرد آنان در شرایط بحرانی مبارزه پند بیاموزند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به برگزاری نشستی در حوزه‌های علمیه استان برای تبیین نقش مقام معظم رهبری و شهید چمران در این پیروزی بزرگ اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از شیوه‌های صحیح، ارزش‌های اسلام و انقلاب را در قالب برنامه‌های مناسبتی به نسل جوان انتقال دهیم.

وی از توزیع کتاب «فرشته‌های سوسنگرد»، نوشته سرلشکر فیروزآبادی در میان دانش آموزان مدارس استان خبر داد و گفت: با توجه به قزازگیزی این روز در هفته کتاب، تلاش می‌شود تا با برگزاری مسابقه کتابخوانی از محتوای این کتاب، عاملی برای رغبت بیش‌تر دانش آموزان برای تحقیق و مطالعه در زمینه انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس شد.

مقدم همچنین بر نقش مهم اولیای مدارس در در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت میان دانش آموزان تأکید کرد و افزود: در این راستا جزوه‌ای حاوی نکات ناب در ارتباط با شیوه انتقال این ارزش‌ها به نسل نوجوان و جوان، در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است تا با بهره‌گیری مناسب از مطالب موجود، در راستای احیای این رسالت خود نیز گام بردارند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.