معاون امور شهری منطقه 2 گفت: طرح توسعه فضای سبز با محوریت درخت کاری به ویژه در بزرگراه های شمال غرب پایتخت انجام می شود و هم اکنون بزرگراه حکیم و شهید همت در عملیات اجرای این طرح قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علم الهد‌ی گفت: باز پیر‌ایی و توسعه فضای سبز به منظور استفاده از امکانات و توانایی های محیط به نحو احسن است تا بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود و فضای بصری شهر با جلوه های طبیعی زینت داده شود.

وی افزود: از سال گذشته طرح توسعه فضای سبز در بزرگراهها آغاز شد  که در راستای این سیاست بزرگراه یادگار امام (ره) به عنوان نخستین بزرگراه منطقه، عملیات باز پیر‌ایی و توسعه فضاهای سبز آن مانند، احداث فضای سبز در بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل ایوا‌نک تا شهید دادمان به مساحت 3 هزار و 500 متر، باز پیر‌ایی ر‌مپ و لو‌پ های بزرگراه شهید حکیم و بزرگراه یادگار امام (ره) به مساحت 32 هزار متر، احداث فضای سبز در جنوب بزرگراه شهید حکیم به مساحت 23 هزار متر و احداث فضای سبز در بزرگراه شهید همت ورودی یادگار امام (ره)  به مساحت 10 هزار متر مربع انجام شده است.

وی در ادامه بیان داشت: با تدبیر اتخاذ شده نیز مخزن 2 هزار متر مکعبی‌ در تقاطع یادگار امام و شهید همت به منظور آبیاری مکانیزه فضای سبز ساخته شده است.

علم الهد‌ی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از فضاهای سبز منطقه با توجه به قدمت و احداث چندین ساله به علت گذر زمان و برودت سرما و از دست رفتن منابع آلی خاک، باز پیر‌ایی و همچنین با جایگزین کردن خاک سرشار از مواد معدنی امکان رشد بیشتر و بهتر گونه های گیاهی در منطقه فراهم شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین برای نخستین بار طرح آبیاری مکانیزه باغچه ها و فضاهای سبز انجام خواهد شد و پس از اتمام عملیات نهایی توسعه و باز پیرایی در سطح نواحی و شریان های اصلی خیابان ها و معابر فرعی و همچنین فضاهای سراسر منطقه با محوریت در‌ختکاری در طرح توسعه فضای سبز شهدای مشارکت می کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها: بزرگراه ، ایوانک ، دادمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار