از ابتدای امسال تاکنون بیش از12 میلیون تن بار از طریق راه آهن اراک بارگیری و جابجا شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، مدیر کل راه آهن اراک از بارگیری 687 هزار تن بار حمل شده خالص و 12 میلیون تن بار ناخالص از ابتدای سال تاکنون از طریق راه آهن اراک خبر داد.
 کوکنار با بیان اینکه راه آهن اراک در سال جاری رتبه پنجم را در کشور در حمل بار کسب کرده گفت : حمل بار خالص از اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: میزان حمل بار ناخالص در این مدت به 12 میلیون تن رسیده که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است که در مجموع بار خالص و ناخالص بارگیری صادر شده 12 میلیون و 687 هزارتن بوده است.
مدیر کل راه آهن اراک با اشاره به اینکه بارگیری در پالایشگاه و پتروشیمی شازند ، ایستگاه زنگنه و ایستگاه راهجرد صورت می گیرد افزود مواد خالص و ناخالص تولیدی صنایع استان مرکزی جهت صادرات از طریق راه آهن به بندر امام خمینی در جنوب کشور صادر می شود و سوخت مورد نیاز نیروگاه های کشور هم از طریق این خط ریلی به مناطق مختلف حمل می شود .
کوکنار افزود در 304 کیلومتر راه آهن موجود در استان مرکزی 15 ایستگاه وجود دارد که از سال 86 با باز سازی کلیه خطوط ،سرعت قطارهای این استان از 55 کیلومتر به 120 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.