10 درصد انار تولیدی شهرستان ساوه از پایانه این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه از 9 هزارو 500 هکتار باغ انار بارده این شهرستان 140 هزار تن انار برداشت می شود گفت حدود 10 درصد این میزان یعنی هزار تن از پایانه گمرکات ساوه به خارج از کشور صادر می شود .
قهرمانی افزود صدور انار شهرستان ساوه به بیست کشور دنیاازجمله آلمان ، اتریش ، سوئیس،ارمنستان ،اوکراین ، کره جنوبی ،لبنان،امارات ، کویت و ژاپن حدود 14 میلیون یورو ارز آوری برای کشور دارد.
وی افزود : صادرکنندگان علاوه برگمرک ساوه از گمرکات مرزی نیز گواهی صادرات دریافت می کنندو کسانی که تمایل به صادرات داشته باشند با بررسی و آزمایش انار ، گواهی سلامت و ارگانیک میوه دریافت می کنند.
خلیلی ، معاون فنی جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: دلیل استقبال از انار ساوه در بازارهای جهانی استفاده نکردن از کود شیمیایی و ارگانیک است.
وی نبود خودروهای ترانزیت صادرات و گران بودن هزینه حمل ونقل را ازعمده مشکلات صادر کننده انار ساوه دانست و گفت : بهمین دلیل صادرکنندگان مجبوربه استفاده از خودروهای ترانزیتی سایر کشورها مانند ترکیه با قیمت بالا هستند.
معاون فنی جهاد کشاورزی استان مرکزی همچنین نبود ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری انار در سردخانه ها را از دیگر مشکلاتی دانست که باید مسئولان توجه بیشتری به این بخش کنند تا صادرات این محصول رونق بیشتری بگیرد./ب

برچسب ها: صدور ، انار ، خارج از کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.