دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای در محکومیت حادثه تروریستی سفارت ایران در لبنان اعلام کرد:‌ ساکتان و حامیان تروریست‌های تکفیری تهی از وجدان، بدانند که دیر یا زود خود آنان نیز در آتش این ظلم خواهند سوخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، در بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آمده است: بار دیگر دستان جنایتکار صهیونیسم بین‌الملل و امپریالیسم آمریکا از آستین ناپاک ارتجاع تکفیری بیرون آمد و به انتقام جنگ 33 روزه و شکست‌های پی در پی در سوریه، شماری از شیعیان مظلوم ضاحیه لبنان را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران به خاک و خون کشید و در این میان تعدادی ازهموطنان عزیزمان که در حال خدمت رسانی و ماموریت فرهنگی بودند به جمع شهیدان و مجروحان انقلاب اسلامی پیوستند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است:‌ ارتجاع تکفیری باید امروز در برابر وجدان‌های بشری، فردا در برابر تاریخ و روزی دیگر در عالم عقبی در محضر رسول خدا(ص) پاسخ دهد که به چه حجتی به مسلمان کشی روی آورده و کمتر روزی است که در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان شماری زن و مرد و پیر و جوان را قطعه قطعه نکند و در آتش بیداد نسوزاند و چهره رحمانی اسلام عزیز را در برابر بیگانگان مخدوش نسازد و چهره‌ای خشن، بی رحم و وحشتناک از آن به نمایش نگذارد؟

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:‌ مفتی‌ها تکفیری که بر خلاف صریح قرآن مجید که کشتن یک نفر را به مثابه کشتن تمام انسان‌ها و جزای آن را جهنم می‌داند با چه دلیلی مجوز قتل بی‌گناهان و رهگذران بی‌دفاع را صادر می‌کنند؟

در این بیانیه اضافه شده است: آیا علمای اسلام به ویژه برادران اهل سنت در قبال این مسلمان کشی‌های ناجوانمردانه که به نام مقدس اسلام صورت می‌گیرد وظیفه ندارند و نباید از چهره نورانی و رحمانی اسلام مظلوم دفاع کنند؟ آیا سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان دفاع ازحقوق بشر، در قبال این فجایع غیرانسانی مسئولیت ندارند و نباید دولت وهابی پشتیبان مالی تکفیری‌ها را از سازمان‌های جهانی اخراج و مجازات کنند؟ تاریخ عالم، دادگاه عالم است، کسانی که امروز باد می‌کارند فردا طوفان درو می‌کنند، لهذا ساکتان و حامیان تروریست‌های تکفیری تهی از وجدان، بدانند که دیر یا زود خود آنان نیز درآتش این ظلم خواهند سوخت.

در پایان این بیانیه آمده است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن محکومیت شدید این عملیات تروریستی و عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده شهدای ایرانی و لبنانی به ویژه خانواده مجاهد شهید جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با همه حادثه دیدگان ابراز همدردی می‌کند و از مسئولان محترم نظام اسلامی قویاً خواستار پیگیری این موضوع غمبار در محاکم و سازمان‌های بین المللی است و مجدداً از علمای اسلام می‌خواهد که ضمن محکومیت این جنایات و اعلام خروج مفتیان و مرتکبان تکفیری از دستورات دین مبین اسلام، مانع تکرار این قبیل فجایع در آینده شوند./ب

برچسب ها: قم ، حامیان ، تروریست ، تکفیری ، اتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.