نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جمع نمازگزاران جمعه گفت: دشمن از بسیج و بسیجیان و جمع یکپارچه و به هم پیوسته اهل ایمان در قالب بسیج می هراسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به نامگذاری 5 آذر به نام روز بسیج و تأسی این نهاد انقلابی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: بصیرتی که از مکتب نشأت بگیرد، چیزی مانند شجره طیبه بسیج را غرس می کند.

وی افزود: شجره طیبه بسیج غرس شد تا انقلاب اسلامی به دست یکایک مؤمنین، متدینین و اهل ایمان صیانت شود.

امام جمعه شهرکرد، بسیجی را عنوانی برای همه آنانی که در ظرف ایمان مشترک هستند، فارغ از هر سلیقه و طایفه ای دانست که مؤمن باشند.

وی تصریح کرد: از آنانی که در ایمان ضعیف هستند، انتظاری نیست که بتوانند یا بخواهند از انقلاب صیانت کنند، بلکه؛ مؤمن بسیجی یاری گر اسلام است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری؛ بیم دشمنان و امید دوستان می باشد.

حجت الاسلام نکونام گفت: دشمن از بسیج و بسیجیان و جمع یکپارچه و به هم پیوسته اهل ایمان در قالب بسیج می هراسد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صداقت، تلاش برای ارزش های دینی، تلاش برای صبر، تلش بر پرظرفیت بودن، تلاش بر همت و پشتکار و تلاش بر بندگی خدا، تواضع، ولایتمداری را از ویژگی های بسیجیان برشمرد.

امام جمعه شهرکرد؛ حلقه های صالحین بسیج را که در نمازجمعه نیز حضور داشتند؛ مصداق تلاش برای صالح شدن و پایبندی به زیبایی ها و خوبی ها دانست.

وی، گفت: سرگروه ها و اعضای صالحین هرچه می گویند؛ زیبایی هایی از اسلام و مسلمین است و اینها می توانند انقلاب را حفظ کنند و اینها می توانند مستکبرین را بشکنند و برای همیشه بذر یأس و ناامیدی را دل آنها بکارند.

حجت الاسلام نکونام تأکید کرد: آمریکا از این ملت وحشت دارد، آمریکا امروز از انقلاب اسلامی ما و قدرت ولایی این ملت و بسیج می ترسد، اینها واقعیت ملموس است.

وی، افزود: بسیج قطعاً یک تشکل صرف نیست؛ بلکه یک جامعه ایمانی در کشور است و نگذاشته دشمنان نقشه های شیطانی خود را در کشور ما عملی و اجرا کنند.

خطیب جمعه شهرکرد، به بحث مذاکرات هسته ای و سنگ اندازی و تهدید پوچ نظامی و تحریم های استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: همه اینها به خاطر ترس آنها از این نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: آنها هرچه در چنته داشتند در این سالها به میدان آوردند. تلاش کردند اختلاف قومی ایجاد کنند، اختلاف مذهبی ایجاد کنند و شیعه و سنی را در مقابل هم قرا دهند، با تحریک همسایه ها خواستند آنها را در برابر ما قرار دهند؛ اما بحمدالله نتوانستند موفق شوند.

وی، به بهره گیری دشمنان از فرصت های مختلف همچون استفاده از چهره های شناخته شده و دارای وجهه در بین مردم اشاره داشت و تصریح کرد: با بصیرت مردم وحضور بسیجیان در صحنه ، نقشه های دشمنان در این زمینه نیز خنثی شد.

امام جمعه شهرکرد، تنها راه مقابله با استکبار را مقاومت و ایستادگی در برابر آنان دانست و گفت: جز با تکیه بر توانمندی های خودی، راه دیگری در برابر دشمنان نداریم./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.