مسوول امور کتابخانه های عمومی شهرستان دماوند گفت: بیشتر مخاطبان کتابخانه عمومی دماوند دانشجویان، دانش آموزان و اندیشمندان هستند که نیاز به کتابهای تخصصی بیش از پیش احساس می شود.

ˈمحسن سلطان محمدیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: بیش از چهار هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان دماوند هستند که بیشتر اعضای آن را جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای پنج کتابخانه عمومی ˈکوثر دماوند،ˈ ˈمسجد جامع دماوندˈ، کتابخانه ˈبعثت آبسردˈ، ˈ غدیر کیلانˈ و ˈرضوی آبعلیˈ می باشد، افزود: مجموع مخازن کتابخانه های عمومی شهرستان به حدود 45 هزار کتاب می رسد و خود کتابخانه ها نیز از سالن های مطالعه خواهران و برادران با ظرفیت حدود 70 نفر بهره مند هستند.

سلطان محمدی به بخشی از اقدامات این نهاد در راستای ارائه خدمات لازم به علاقمندان عرصه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: سیستم امانت دهی و پذیرش اعضاء کتابخانه با استفاده از نرم افزارهای نمایه کتابدار و پیام مشرق به صورت تحت وب از جمله اقدامات زیربنایی کتابخانه عمومی شهرستان است.

این مقام مسوول به توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان و کتاب به عنوان بهترین دوست آدمی در راستای حمایت مسوولان و خیرین اشاره و بیان کرد: کتابخانه های عمومی شهرستان برای رسیدن به نقطه استاندارد چه در بخش سخت افزاری و چه در بخش نرم افزاری فاصله زیادی دارد که باید چاره اندیشی کرد.

مسوول امور کتابخانه های شهرستان دماوند به حمایت خیرین در این بخش پرداخت و افزود: یکی از خیرین کتابخانه ساز به نام مهندس پیمان به یادبود پسر مرحومش اقدام به ساخت کتابخانه ای بسیار مجهز و درجه یک نموده که به دلایلی نیمه کاره رها شده که امیدواریم این پروژه به زودی تکمیل و به بهره برداری رسد.

سلطان محمدی بیان کرد: کتاب بهترین دوست انسان برای رسیدن به تعالی و پیشرفت است و حمایت دولت و بخش خصوصی در این بخش می تواند نسل های آینده کشور را به سوی پیشرفت هدایت کند زیرا رشد آدمی موجب توسعه یک جامعه خواهد شد./ز

برچسب ها: کتابخانه ، دماوند ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.