رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چيني و "لوستر" از رشد و توسعه صنعت هنر لوستر توليد در سال اخير خبر داد و گفت : اين تلاش ها موجب توسعه صادرات اين صنعت هم شده است.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي لوستر و چراغهاي روشنايي و تزئيني؛ احمد رحماني با بيان اينکه صنعت لوستر کشور آينده درخشاني دارد، گفت : اگر دولت از اين صنعت حمايت کند ، ارز آوري بسياري براي کشور خواهد داشت.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چيني و لوستر تهران افزود: در حال حاضر انواع لوستر و چراغ هاي روشنائي و تزئيني توليد داخل به کشورهاي مختلف آسياي مرکزي و منطقه قفقاز و حتي ايتاليا که يکي از کشورهاي مطرح در صنعت هنر لوستر جهان است ، صادرات مي شود. رحماني در ادامه با بيان اينکه کيفيت لوسترهاي توليدي ايران کاملا با لوسترهاي آلمان و فرانسه رقابت مي کند ، گفت : تنوع توليد لوستر کشور خيلي زياد شده است و سرمايه گذاري هاي بسياري هم صورت گرفته است و نوآوري در صنعت هنر هر روز بيشتر و مدل هاي جديدي توليد و روانه بازار مي شود.
رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چيني و لوستر تهران افزود : توليد لوستر و چراغهاي روشنائي و تزئيني کشور بسيار خوب است و براي توليد کنندگان هم توجيه اقتصادي دارد .
وي گفت: نمايشگاه بين المللي لوستر و چراغهاي روشنايي و تزئيني امسال با استقبال کم نظيري روبرو شده است و علاوه بر شهروندان چند هيئت تجاري و بازرگاني هم از کشورهاي مختلف در نمايشگاه حضور يافتند.
رحماني افزود : در حال حاضر 400 کارخانه توليد کننده لوستر و چراغ هاي روشنائي و تزئيني در کشور با  حدود 40 هزار نفر (به صورت مستقيم ) فعال است و بيش از يکصد هزار نفر هم به شکل غيرمستقيم در اين صنعت اشتغال دارند. رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چيني و لوستر تهران افزود : حدود 70 درصد از مواد اوليه توليد لوستر و چراغ هاي روشنائي و تزئيني کشور از داخل تامين مي شود و توليدات داخلي هم پاسخگوي بيش از 80 دصد از نياز داخل است.
برچسب ها: لوستر ، تولید ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار