آب "سد زاينده رود" به يك سيزدهم رسيد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ذخایر آبی موجود در "سد زاینده رود" به یک سیزدهم مجموع ظرفیت این سد رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سومین جلسه شورای مدیران این استان با اشاره به بحران بی‌آبی در استان اصفهان گفت : حجم سد زاینده رود به 99 میلیون مترمکعب رسیده است و حجم ورودی و خروجی سد زاینده رود 14 مترمکعب در ثانیه است درحالیکه ظرفیت سد زاینده رود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است.

وي ادامه داد: هم اکنون میزان آب موجود در سد زاینده رود یک سیزدهم ظرفیت این سد است و با پیش بینی های هواشناسی بارندگی ها در فصل بارش چندان مطلوب نیست، بنابراین در چنین شرایطی تأمین و توزیع آب باید به خوبی مدیریت شود .

اميني با اشاره به اينكه حجم سد زاینده رود به کمترین میزان در سالهای اخیر رسیده است تصريح كرد:براساس برآورد های صورت گرفته تا اواخر بهمن ماه سال جاری 75 حلقه چاه در سطح استان حفر گردد تا با در مدار قرار گرفتن این چاه‌ها بتوان آب شرب مورد نیاز مردم را تأمین کرد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاكيد كرد:با اتکا بر آب موجود در سد زاینده رود انتظار تأمین آب شرب مورد نیاز استان اصفهان را نمي توان داشت و تنها با بهره گیری کمتر از آب سد زاینده رود می توان آب موجود را برای استفاده در فصل تابستان ذخیره کرد.

وي خاطرنشان كرد: وقوع پیاپی خشکسالی در استان اصفهان کمبود آب را در این منطقه رقم زده و به چالش مهم استان تبديل شده است ، بدین ترتیب از مدیران شرکت آب و فاضلاب که در تأمین و توزیع آب شرب مردم نقش مستقیم دارند انتظار می رود تلاش بیشتری به خرج دهند تا دغدغه تأمین آب شرب مردم که مهم‌ترین اولویت مسئولین است برطرف شود.

برچسب ها: زاینده رود ، آب ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار