السفیر ؛

جاسوسي‌هاي آمريکا حتي شامل اسرائيل نیز شده است

جاسوسی‌های آمریکا حتی رژیم صهیونیستی را نیز شامل شده است به طوری که آمریکایی‌ها برای جاسوسی از این رژیم اهمیت بیشتری قائل هستند زیرا معتقدند سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی همواره مسئولان آمریکایی را زیر ذره بین قرار داده و از آنها جاسوسی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حلمی موسی مقاله نویس روزنامه السفیر لبنان با انتشار مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: تحقیقات روزنامه "فارین پالیسی" که  در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شده است پرده از یک حقیقت برداشته است. این روزنامه فاش کرده است دفتر مطالعات فدرال آمریکا (اف بی ای) از همه سفارتهای کشورهای جهان در آمریکا جاسوسی می‌کرده است.

این گزارش فقط به این مطلب بسنده نکرده بلکه بطور صریح و روشن اعلام کرده است آمریکا از سفارتهای روسیه، چین، لیبی، مصر، سوریه، اردن، لبنان، عربستان سعودی، عراق، افغانستان، هند، پاکستان، ونزوئلا و اسرائیل؛ بطور ویژه جاسوسی می‌کرده است. البته انتشار این تحقیقات مسئله عجیبی نیست و قرار گرفتن کشورهای دوست و هم پیمان واشنگتن ، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی و اردن و مصر، نیز مسئله‌ای دور از انتظار نیست زیرا مقامات آمریکایی حتی از مقامات ارشد کشورهای دوست خود همچون آلمان جاسوسی می‌کنند.

این جاسوسی‌های اطلاعاتی با ابزار و وسایل مختلفی صورت می‌گیرد از جمله این وسایل خودروهای ویژه برای کنترل دیپلماتها و نیروهای اطلاعاتی بیگانه در نیویورک و واشنگتن است. از دیگر راههای جاسوسی به پرواز درآوردن ابزارآلات پرنده کوچکی در اطراف سفارتخانه‌هاست . 

جاسوسی از سفارت چین بدین نحو بوده است به طوری که در بین سالهای 2006 تا 2009 هر روز از این پرنده های کوچک استفاده و از سفارت چین جاسوسی می‌شد.

این در حالی است که بر اساس این گزارش تجسس از سفارتخانه‌های کشورهای مختلف جهان بعد از حوادث 11 سپتامبر 2001 افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

از سوی دیگر معروف است آمریکائی‌ها اهمیت زیادی برای جاسوسی از رژیم اسرائیل قائل هستند و این مسئله درست برخلاف اظهار دوستی بین دو طرف می‌باشد .البته این اهمیت آمریکائی‌ها به جاسوسی از اسرائیل نیز به دلیل جاسوسی‌های بی حد و حصر اسرائیل از آمریکائی‌هاست. زیرا گزارش سازمان سیا که در ژوئیه گذشته منتشر شد اسرائیل را به عنوان "خطر شماره یک " خاورمیانه در زمینه جاسوسی های ضد آمریکایی به شمار آورده است. به طوری که بسیاری از شخصیتهای سازمان سیای آمریکا مدعی هستند سرویسهای جاسوسی اسرائیل حتی از منازل آنها نیز جاسوسی می‎کند و آنها را زیر ذره بین قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار