شهردار تهران گفت: پشتوانه اصلی نیروهایی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند تربیت شده مساجد بودند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدباقر قالیباف در مراسم کلنگ‌زنی مسجد و حسینیه علی‌‌ اکبری‌های نوغان مشهد اظهار کرد: بعد از مدت طولانی به جمع مردم نوغان مشهد آمده‌ام و از این جهت خداوند منان را شاکر هستم.

فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق بیشتر نیروهایی که در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند نیروهای مسجدی بودند، برای مثال کادر اصلی تیپ سپاه امام رضا(ع) از نیروهای محلات و مساجد بودند.

قالیباف عنوان کرد: همچنان که امام راحل(ره) فرمودند، نباید از قدرت فانتوم‌های دشمن ترسید بلکه باید از خالی شدن مساجد بترسیم زیرا مسجد اساس تربیت و زندگی اسلامی ما است.

وی افزود: با تجربه‌ای که در مسئولیت‌های مختلف مانند دوران دفاع مقدس، شهرداری تهران و نیروی انتظامی داشته‌ام و به عنوان کسی که خود تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) مسجد و بسیج است، باید بگویم که اگر سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه مساجد داشته باشیم و زندگی خود را با محوریت این مکان مقدس برنامه‌ریزی کنیم دنیا و آخرت را برای خود تضمین کرده‌ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: هر جا خلاء مسجد احساس شود آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با مقایسه میان مسجد و سایر اماکن اجتماعی و مذهبی عنوان کرد: مسجد ریشه در مکتب الهی دارد و هیچ سازمان اجتماعی دیگری قدرت مساجد را ندارد، باید به سمتی برویم که مساجد توسط مردم ساخته شود و آنها در گسترش و پویایی مساجد نقش اصلی را ایفا کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: با شناختی که از آقای مرتضوی شهردار جدید مشهد دارم اطمینان دارم که وی نیز همین نگاه را نسبت به مسجد و مسائل فرهنگی در مشهد دنبال می‌کند. /


برچسب ها: اصلی ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.