کره شمالی روز جمعه در سالگرد گلوله باران جزیره مرزی در کره جنوبی تهدید کرد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی را به « دریایی از آتش » تبدیل می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ارتش کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد : « سه سال پیش ، گلوله باران تلافی جویانه به یئون پیونگ محدود شد اما دفعه آینده ، دفتر ریاست جمهوری و مقر این رژیم دست نشانده هدف قرار خواهد گرفت. »

در این بیانیه آمده است : « اگر کره جنوبی دوباره ما را تحریک کند ، دفتر ریاست جمهوری این کشور به دریایی از آتش تبدیل خواهد شد. »

این بیانیه با اشاره به نام رئیس جمهوری کره جنوبی افزود : « پارگ گئون هی و دار و دسته اش باید از شکست ننگینی که به کشورشان وارد می شود درس بگیرند. »

کره شمالی سه سال پیش جزیره یئون پیونگ را پس از هشدار به کره جنوبی درباره رزمایش نظامی ، گلوله باران کرد.

در این حمله که جدی ترین حمله مرزی از زمان جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی بود دو تفنگدار کره جنوبی و دو غیر نظامی کشته شدند.

ارتش کره شمالی سال گذشته در سالگرد گلوله باران جزیره یئون پیونگ تهدید کرد به این جزیره حمله می کند و تنها تاسف اش اینست که یئون پیونگ را به قعر دریا نفرستاده است.

ارتش این کشور تاکید کرد : « اگر جنگ طلبان دوباره ما را تحریک کنند ، فرصت را از دست نمی دهیم. »

این تهدیدها در حالی صورت گرفت که نیروی هوایی ، دریایی و تفنگداران کره جنوبی به یاد قربانیان گلوله باران جزیره یئون پیونگ در نوامبر سال 2010 میلادی ، رزمایش نظامی برگزار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار